Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Dressyr Jag har kommit till en punkt nu där jag måster börja om, från noll. Det har jag kännt ett tag men nu måste jag göra så. Jag har ingen...
Svar
4
· Visningar
834
Senast: nancy
·
Dressyr hej! Hoppas ni tar er tid. Ska nu börja tävla lite smått med 6åringen jag rider. Mest för att få lite erfarenhet då han aldrig tävlat...
Svar
11
· Visningar
1 147
Senast: Punkity
·
S
Dressyr Hur ser man att en häst "går på bogarna"? Enkel förklaring tack :p
2
Svar
21
· Visningar
7 220
Senast: ansk
·
F
Dressyr När jag tränar dressyr rider jag nästan enbart galopparbete, men övergångar, tempoväxlingar, enkla byten mm. Det blir inte mycket trav...
2
Svar
21
· Visningar
1 824
Senast: Lancet
·
Dressyr Är det någon som vet vart man kan köpa en dressyrgjord där det finns teddyskydd på, har nu en sadelgjordstunnel men jag vill ha något...
2
Svar
31
· Visningar
2 522
D
Dressyr Efter flera år på unghäst har jag kommit på finessen med barbacka! :rofl: Jag har insett att jag får såååå mycket mer kontakt med...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 039
Senast: Ellinor *
·
Dressyr Är det tillåtet att tävla dressyr på ett 3-delat syntetbett med vajer, se tex HÄR (skrolla ner till Happy Mouth tredelat med vajer.)...
Svar
18
· Visningar
1 721
Senast: sweep
·
Dressyr Jag går hästhållning på gymnasiet. Klassen ska nu ordna ett klubbmästerskap för skolans elever och övriga som är med i klubben som hör...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Punkity
·
Dressyr Satt och tittade på lite filmklipp på olika grandprixryttare och kom att tänka på en sak jag har funderat på ett tag. Väldigt ofta så...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 398
Senast: Gwaeron
·
Dressyr Ponera att man som blåbär vill börja så smått att göra bort sig innanför dressyrstaket - hur livrädd behöver man vara för att skämma ut...
2
Svar
21
· Visningar
1 759
Senast: PrinceFair
·
C
Dressyr Hej! :cool: Bara undrade på lite om dom som e här på buke-dressyr! Kan inta alle skriva lite om sig själv til exempel hur häst/ponny du...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
8 047
Senast: fenny_92
·
C
Dressyr Jag ska anordna några dressyr CR under sommaren på vår ridklubb, men behöver era åsikter med vilka program och procentsats. (tycker det...
2
Svar
34
· Visningar
3 153
Senast: Choklad
·
M
Dressyr Är medryttare till en häst som fattar höger galopp galopp även i vänster varv. Jag vet inte alls hur jag ska göra, har försökt att...
2
Svar
20
· Visningar
8 300
Senast: maaallliiin
·
Dressyr Någon som hört talas om den här produkten? Någon som kanske rent av använt sig av den? Läste om den på ett amerikanskt forum och...
Svar
16
· Visningar
1 547
Senast: bigganl
·
  • Låst
Dressyr Det här kan bli lite svårt att förklara, men jag gör ett försök. Jag har funderat lite på det här med hur man egentligen bör använda...
2
Svar
30
· Visningar
3 292
S
  • Låst
Dressyr vi ska börja träna ett dressyrprogram och jag undrar om c1 och c2 har ändrats mer sen -03.-...vars hittar man den nya i sånna fall ...
Svar
1
· Visningar
770
R
Dressyr Läste in en proposition för kommande tävling att man kan anmäla sig till s k Dressyrryttartest - vad innebär det? Klassen är formulerad...
Svar
12
· Visningar
1 985
Senast: PrinceFair
·
M
Dressyr Jag har precis börjat med galoppen med hästen :love: meeeen.. i trav och skritt går hon stadigt i form i bra tempo osv. och...
Svar
5
· Visningar
1 048
Senast: Famke
·
H
Dressyr Hjälp mig hitta ett snyggt dressyrträns med mässningspännen och bred nosgrimma. Får kosta lite för bra kvalitee =)
Svar
4
· Visningar
1 061
Senast: Havregryn
·
Z
Dressyr Hur är det med traven och galoppfattningen efter galoppvolterna ska det vara så få steg som möjlig i trav eller trav hela sträckan?
Svar
3
· Visningar
867
Senast: Degree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur