Dressyrgjord med teddyfoder

Sv: Dressyrgjord med teddyfoder

Letar fortfarande efter en gjord till min häst, dom har inte dessa gjordarna på distansritt längre, är det nån som har nått tips på vart man kan hitta såna??? :confused:

Här är de som Distansritt hade förut:
http://store.runningbear.com/catalog/display.php?cartid=45f2b6a954f77&zid=1&lid=1&cat=13&scat=72

Men det är inte ÄKTA fårskinn på dessa; det är tyg med invävda ulltrådar insåg jag; dessutom är resåren ganska slapp och tråkig. Jag hade väntat mig mera till det priset. Fördelen är väl att man kan beställa den i exakt vilken längd som helst. Vill du ha utan resår så tycker jag att Christs är riktigt bra.

köp den gjord du vill ha,köp lläpligt skinn - lämna in till sadelmakare lr skomakare klart!

Senast ändrad:

Här är de som Distansritt hade förut:
http://store.runningbear.com/catalog/display.php?cartid=45f2b6a954f77&zid=1&lid=1&cat=13&scat=72

Men det är inte ÄKTA fårskinn på dessa; det är tyg med invävda ulltrådar insåg jag; dessutom är resåren ganska slapp och tråkig. Jag hade väntat mig mera till det priset. Fördelen är väl att man kan beställa den i exakt vilken längd som helst. Vill du ha utan resår så tycker jag att Christs är riktigt bra.

Var kan man få tag på christ gjordarna?

Kentaur har en lädergjord med fårskinn som sitter fast med karborre Har en sådan och den är super bra ;) Rekomenderas varmt

dressyrgjord där det finns teddyskydd på, har nu en sadelgjordstunnel men jag vill ha något som sitter fast.

Men är det inte dumt när luddet sitter fast på gjorden, då går det ju inte att tvätta luddet. Ett smutsigt ludd måste väl skava mer än en ren och fin lädergjord utan ludd.

:(
Men är det inte dumt när luddet sitter fast på gjorden, då går det ju inte att tvätta luddet. Ett smutsigt ludd måste väl skava mer än en ren och fin lädergjord utan ludd.

Nä jag vill ha något fast, har en lös teddy gjord i fårskinn nu, men det e så klödigt på tävlingar då hästen inte står still, så ramlar den av i skiten :(

Jacson har en platt och bred dressyrgjord med teddy, den är riktigt bra. Kostar inte många pengar:idea:

*kl*

Jag tycker att den här varianten verkar vettigast som man trär på sin vanliga gjord. I fårskinn.

t_507518.jpg

ca 450-500 kr.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Radannons Hej! Någon som har bra koll på vad som finns för stallplatser nära Klippan, Åstorp, Munka-Ljungby, Ängelholm, Hyllinge? Jag flyttar...
Svar
0
· Visningar
1 575
Senast: Rikke
·
Kropp & Själ Jag insåg nu att jag har som svarta små små små prickar alltså jätte små på ett födelsemärke, dock busar jag mig jätte ofta o de sitter...
Svar
6
· Visningar
772
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Hej! Är intresserad av att köpa en häst. Hon har följande skador sedan tidigare: Skada på sträcksenan som 2 åring. Krävde operation...
2
Svar
24
· Visningar
1 503
Senast: PrinceFair
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar