Presenter dig själv!

Hihi, okej! :rofl:

Reagerade dock på ditt anv. namn. Har sett en ponny ute på tävlingarna som hette Playboy, så jag tänkte ifall det var du som red honom?!

Själv trampar jag runt lite överallt här på Buke... Jag är ingen tävlingryttare egentligen så starterna är knapapst många, för att vara ärlig bara två(L:C,L:B) och resten Clear rounder upp till LA:1, har haft lite foderhästar och varit medryttare och nu jobbar jag som hästskötare och rider både hopp och dressyrhästar, mycket välutbildade och lovande sådana också, bla S:t Georg-häst. Tränar MSV-rörelser men lär väl inte få någon användning av dem ute på tävlingsbanan på ett tag. Rider hellre dressyr än hoppar, även om jag blir "tvingad" till det ibland :rofl: bland annat på nämda S:t Georg häst hon kan nämligen hoppa också även om det inte blir så högt... vi är ett livsfarligt par, två dressyrtanter som inte vet ett dugg om avstånd... :crazy: det har också blivit lite unghästar bland annat visade jag en häst som tillhörde gymnasiet som jag gick på då, i våras på treårtestet.

Så tja jag började på ridskola när jag var 7 och nu är jag 19 så det blir 12 år, när jag var 14 började jag hjälpa till i stallet där jag jobbar nu och när jag var 15 fick jag min första foderhäst och slutade på ridskolan och började träna privat istället. Efter den foderhästen har jag ridit mycket andra hästar som stått i stallet periodvis, dressyrhästar, hopphästar... allt möjligt... tillridningshästar... haft annan foderhäst ett kortare tag varit medryttare och pysslat med allt möjligt. och jag lovar att ni aldrig kommer se mig på SM för jag är ingen sån ryttare, jag är typen som kan säga att tja vi fick bara 58% men vi kom ju förbi domaren på utvägen och framridningen gick riktigt bra så jag är nöjd...

Jag är 21 i år, och satsar fullt inför YRSM i dressyr!
Jag har tävlat FEI på ponny och Deb fälttävlan. På stor häst har jag ridit 110 hoppning och Prix St Georg Dressyr. har med Billy tagit vinster och placeringar tom MSV. Har nu (snart köpt)en ny förmåga. Ett sto f.91 som är helt underbar. Hon är e. Good Future-Cortez, och har supergång. Så henne satsar jag allt jag har på. :love:Hon kan allt, men har mest går LA klasser, startad MSV. Så nu ska vi ut i MSV och Georg och visa upp oss. Hoppas sen på framgång i SM.. Sista året som YR sen blir det tufft!! :crazy: :)

Kul tråd!

Jag heter Josephin, har en Dponny som heter Köhls Amira (E: Balans RWR 5, EE: Finney Master) som jag köpte i sommras.
Har än så länge bara ställt upp i 3 LC klasser, men ska börja träna på "allvar" privat nu i vår, och jag satsar väl på att vara uppe på LB nivå tills hösten iaf.

Miran

Jag har en nordsvensk bruks val. på 10 år som heter Vakt.
Vi har bara tävlat tre dressyrtävlingar med honom förut, vi höll på med hoppning mest. Men den här säsongen ska vi satsa på dressyren. =)

Den bästa placeringen han haft är 8:a i LB:2 ... men får se hur det går i år då.

är bara lite nyfiken och undrar varför du heter zaskia? vet nämligen en häst som heter det. står på plönninge.
kram

Skall hålla ögonen öppna efter dig ;) Jag tänkte jag skulle våga mig ut på någon tävling runtomkring i halland så vi kanske ses i prislistan :angel:

*asgarv*

Hi hi... jag dör av skratt... jag kommer aldrig komma ifrån det där... Japp "Plönninge"-Zaskia är det det handlar om... red henna på ind. val förra våren, gick ur 3:an i våras med, en trevlig liten dam om jag får säga det själv, men hon brukar inte funka så bra på lektionerna i de flesta fall... vet inte om hon blivit nått bättre. Vi red lite clear round på hemmaplan och i Halmstad LB och en liten LA:1 en gång till och med... Fick skola in henne på terrängbanan i Hemeslöv (trots att jag aldrig ridit terräng själv heller förut), hon är en naturbegåvning men gillar inte vattenhindret... som sagt hihi.... du är INTE först... inte sist helelr antar jag...

Re: *asgarv*

Hejsan...

ja, jag då...
jag är typ 161 cm lång, har rött/svart hår och blå ögon...

Är 17 år och går första året på rid i Vansbro och trivs nåt alldeles kollosalt =)
(stavas?)

jaa, annars kommer jag från mora-trakten (vika)...

Har ingen egen häst, men om jag skulle ha det så skulle det vara en typ 145 cm hög Tinker... valack eller sto...svartskäck =)=)=)....

Kramar

Re: *asgarv*

okej. roligt roligt! jo lilla zaskia är söt allt. kan gå bra när hon vill och med rätt ryttare.
men sötare häst får man leta efter...

kram

Hej, jag är en 16 årig tjej med två ponnier som jag delar med syrran. Det är två sjuåriga newforestar:
Källtorps Pamp, 145,5cm
Smedhults Atoz, 140,0cm (ägs inte av oss)
Med Pamp har jag tävlat lägre klasser i dressyr med godkända resultat och endel placeringar. Atoz ska börja tävla nu i vår (om vi har kvar honom).

Playboy var väl AnnaKarin Kjellströms fälttävlansponny som hon red EM på i Strömsholm för kanske 4 år sedan?

Vem har den nu?

Vad roligt! Jag som älskar att skriva om mig själv! :D

Jag är 16 år och har ett varmblodssto på snart 19 år som jag rider dressyr och något jag själv gärna kallar för frihetsdressyr :cool: (trots att det i stort sett bara går ut på att rida utan sadel och träns). Hon heter Kicki J.M. och är efter Micko Tilly och är helfransk på mödernet. Hon är utbildad LA dessyr och har haft ett föl som nu ska säljas för över 100.000 (född 96) och som gått 1,10 hoppningar med placeringar!

Jag lägger mkt vikt vid ett gott förhållande mellan mig och hästen. Vågar faktiskt påstå att vi är bästa kompisar, både på "min" nivå och på hästnivå - dvs en vänskap som yttrar sig i tillit, förståelse och ömsesidig respekt och som i praktiken innebär att hon följer mig när hon går lös, söker stöd hos mig när hon blir skrämd och litar på mig vad jag än ber henne göra. Och hon är det bästa jag har...!

Bilder på henne:
http://f.playahead.com/de30ea355c19473588ebb6f7975e5bc8/share/c36a7a7e9f4a41af8d078346e53b85b1.jpg
http://f.playahead.com/de30ea355c19473588ebb6f7975e5bc8/share/34342f90d6dd43beabe71eaf5abfa011.jpg

http://f.playahead.com/de30ea355c19473588ebb6f7975e5bc8/share/d12324cc6b25479493004d24b3243b64.jpg

Måste bara få säga att det va det finaste varmblod jag sett..! Har alltid haft svårt för allt som har med varmblod att göra, men din va riktigt fin ju! :)

jag tävlade bara Div 3 dressyr förra året på häst.
osså har jag tävlat LB:2 dressyr..nån enstaka gång.
och det gick sådär..hoppas på mer starter i dressyr i år.

Liknande trådar

Gnägg När jag blir stor vill jag bli elitryttare som Malin Baryard :D Jag rider på ridskola en dag i veckan men start ska jag rida 2 dagar i...
Svar
2
· Visningar
973
Senast: Teilani
·
A
Ridning Hei! Jeg vil gjerne få fortelle om min seneste tur til Portugal der jeg red for David Oliveira! Jeg har vært i Portugal mange...
Svar
8
· Visningar
1 636
Senast: Ivylin
·
Dressyr vet eg. inte om den här tråden ska ligga här eller någon annanstans, moderator får flytta den om den ligger helt fel. jag har...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 784
Senast: lektra
·
S
Islandshäst Nå har jeg prøvd Top-Reiter bomløs. Jeg likte godt å ri i den :) Men til tross for cutback gikk den harde kanten foran nedi manken til...
Svar
6
· Visningar
2 424
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka