Presenter dig själv!

min ponny är 144 cm och korsning angloarab, eng fbl, russ å sv hbl.. :love: själv är jag 13 år å har ridit i 5,5 år.. *stolt* :crazy: har haft antica som hon heter i ett halvår, hon är köpt som hopponny men har dressyrtalanger åxå! :) har bara tävlat en LC på henne, tänkte få lite rutin i vår, tävla LCer å LBer, bara känna på de lite.. :bump: men fortsätta me hoppningen åxå.. :d

Tävlar numera i huvudsak hoppning, mest pga de hästar jag har :smirk:.
Men jag har en hblvalack Amiral - Pepé som jag tävlar en del dressyr med. Har även en irlandsimport med okänd härstamning som har börjat så smått inom dressyren.
Vi har även en Akatschi - Czerkies xx och West Coast - Shirley Heights xx, varav den första endast tävlas i dressyr och den andra ska bli en hopphäst, men det har mest blivit dressyrstarter :p.

Har en halvblodsvalak som snart är 12 år, har haft honom sen han var 4. Vi har tävlat upp till LA:3 med placering men han blir lätt spänd på tävling så vi tar det nog ganka lugnt nästa år. Eventuellt ska jag försöka komma ut på lite hopptävlingar med honom.
Jag har också ett snart 5årigt trakehnersto. Hon är dräktig och ska föla i mars. Jag köpte henne för några månader sedan och hoppas på att hon ska kunna gå lite längre i dressyr. Målet nästa år är scandinavian open, får se om vi kommer dit ;)

jaa du...
Ja rider en ridskolehästnågra gånger i veckan, beroende på ltie. Just nu mellan två och fyra dagar..
Hon är ett fuxsto som heter Daisy runt 160 kanske..

Skulle ha varit iväg och tävlat i höst men sen när allt väl va bestämt så hade dom inget vacciantionsintyg :mad: :smirk:
SÅ de blev bara en klubbdressyr LC o LB med, -för mej- ganska bra resultat :crazy:
Dock var det extremt lerigt och så i padocken vilket störde henen väldigt mycket...
Men nu har ja ridit henne lite mer och hon går redigt bra så ja sak ut å träninsdressyra med henne i vinter så får ja se hur det går.
Ska ev va med i div III laget i vår :idea:
Men eftersom ja nog ska på lite hoppningar oxå så blir det väl lägre nivåer på både..

Mitt mål är iaf att tävla div III o vinna! :cool:
O sen få bra poäng i en LB lokalt..
:banana:

Coooolt! :banana:
Min kompis har oxå en Dponny som heter Cherie som är född -94 :p
hon har nog haft henne typ lika länge...

Fast hon tävlar hoppning o hennes häst heter iofs Ma petite cherie men de va häftigt ;) :bump:

Jag rider en lektionsponny 3-4 dagar/vecka.

Evita är en brun C-ponny född 1991. Dansk New Forest e. Möllegårdens Django - Staplecross Spitfire. Vi har varit ute och tävlat sen hösten 2001. Vi har vinster och placeringar upp till Lätt A, i nästan alla starter. Hon har inte gångarter för att gå mer än Lätt A tyvärr, men målet för 2004 (mitt sista ponnyår) är ändå att rida regional Lätt A med relativt goda resultat och även starta regional FEI, om det nu finns några (det brukar inte finnas så många...)

Bild!

Jag heter Anna och har 4 hästar.

* Pay Up Winki Pop (-86, val,137.7cm, imp. dk)
har tillsammans med honom tävlat upp till FEI nationellt

* Mögelholts Obsession (-90,val,144,5cm,imp dk)
Vi har tävlat upp till FEI internationellt med plac.
Är med i Spetsgruppen med honom.

* Echuca (-89,sto,162cm,imp dk)
Har än så länge tävlat LA klasser med henne
men ska i år debutera medelsvår.

* Rubenzon Fortuna (-01,hingst,169cm)
Rubin som han kallas ska snart börjas att ridas in.

Mål 2004:

Obsession: Att komma med till NM och EM och andra internationella.

Echuca: Att tävla nationellt och bli samspelta.

Ja jag har en halblodvalack fux, f-93 e. Happy Day-Herkules. Är världens bästa läromästare som är utbildad Grand Prix och tävlad S:t George. Han är som en gummiboll och älskar att arbeta och visa upp sig. Det här är min första säsong på stor häst, har tidigare tävlat ponny tom FEI. Men siktar på MSV och S:t George, ska kvala till YR SM!nästa år.Han är helt underbar.

Hej! Står Daisy möjligtvis på Alingsås Ridklubb/ridskola? Bara undrar.. Skötte/red en fux som hette Daisy som sedan ägaren flyttade till Alingsås ridklubb.

Kul med en till som har ett litet halvblod!!! :)

Jag har en 10-årig halvblodsvalack som heter Raeman. Han är brun med bläs. Mankhöjden ligger på ca 1.49 - 1.50.

Vi tävlar dressyr mest på skoj. Jag rider LC och LB med lite bättre resultat varje gång. Vi tränar för instruktör en gång i veckan och nu har han gjort en del framsteg så vi får se hur det går på tävlingarna nästa år. Målet är att bara bli bättre och bättre. Förut hade jag inte så mycket mål utan var glad för varje framsteg pga hur hans förutsättningar (fysiska "defekter") har varit men nu är han så stark och jag har fått höra att han kommer gå längre och har en bra gång och rör sig fint. När jag ser hur det går i våra vanliga tävlingar i vår kommer jag nog sätta ett mer konkret mål, om jag ska satsa på en högre klass t ex.

Bilder på http://hem.passagen.se/foxtrot77

M.

hej!
jag o min ponny har inte tävlat så mkt förra året för hon e bara 4 år o vi fick henne i augusti..men mitt mål för 2004 är att tävla LB regionalt i dressyr o kanske nån hopptävling..
mulle :banana:

Lite om mig då:

Har en hopphäst, halvblod som jag började rida dressyr med, tävlat upp till LA:4 eller LA:5, sedan blev han skadad, och nu rider vi akademiskt. Skall kanske ut och börja tävla lite LA:5 till våren, sen blir det hoppning som gäller.

Har även en 3,5 års frieserhingst som skall ut på dressyrbanorna så småningom, just nu går han dock bärsärkargång när han ser sin spegelbild och eftersom de flesta ridhus har speglar tänker vi jobba på det innan vi ger oss ut på tävlingsbanorna...
/
Susanne

Man kan inte se dina bilder.

Jag rider in/rider till ungponnyer. Tävlar inte särskilt mycket. Mn har tävla t.o.m. LA. Har utbildat t.o.m. FEI. :)

Jag har en maxad C-ponny som heter Bella Donna. Född -94 och jag har haft henne sedan hon var fem år. Innan jag köpte henne har on haft 2 föl. Ganska tidigt! :crazy:

När jag fick henne var hon i princip bara grundriden. Jag var egentligen inttresserad av hoppning men under tiden jag utbildade henne i dressyr så blev jag fast. Har ridit Division 1 dressyr och tränar FEI. Hon älskar att löshoppa och är positiv och glad när man hoppar uppsuttet också, men dock inte så rutinerad. I vår ska vi vara med i hoppallsvenskan div. III också utöver dressyrtävlingar, weee. 2003 var en lugn säsong med bara ett fåtal starter pga. mig. Ska verkligen försöka satsa i år eftersom et är mitt sista år på ponny! :cry:

Jag har ett newforest sto f 87 som jag tävlar La Dressyr/hoppning(har bara startat två gånger) och Lätt fälttävlan med placering.

Jag har ett newforest sto f 87 som jag tävlar La Dressyr/hoppning(har bara startat två gånger) och Lätt fälttävlan med placering.

Liknande trådar

Gnägg När jag blir stor vill jag bli elitryttare som Malin Baryard :D Jag rider på ridskola en dag i veckan men start ska jag rida 2 dagar i...
Svar
2
· Visningar
973
Senast: Teilani
·
A
Ridning Hei! Jeg vil gjerne få fortelle om min seneste tur til Portugal der jeg red for David Oliveira! Jeg har vært i Portugal mange...
Svar
8
· Visningar
1 636
Senast: Ivylin
·
Dressyr vet eg. inte om den här tråden ska ligga här eller någon annanstans, moderator får flytta den om den ligger helt fel. jag har...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 784
Senast: lektra
·
S
Islandshäst Nå har jeg prøvd Top-Reiter bomløs. Jeg likte godt å ri i den :) Men til tross for cutback gikk den harde kanten foran nedi manken til...
Svar
6
· Visningar
2 424
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar