Presenter dig själv!

hallo :banana:

jag har 2 d-ponnier hemma en connemara ilion och en new forest värends seb "nisse" :)
Ilion har jag haft i ungf. 2 o ett halvt år. tävlar nationellt hm.. målet för i år är att komma med till SM och få en bra placering!! och rida internationellt så klart!! vi kommer igen i år så akta er! ;) har fått loss han efter 2 och ett halvt år *äntligen* har varit loss i ungf. 3 veckor och har redan fått mer halsmuskler :) fast nu e han halt :cry: sömstick antagligen :(

Nisse har jag haft i ett år snart (länge) han var inte inriden när ja fick han så håller på att irida in honom nu! men han ahr itne kommit så långt var så mkt förra året så han har bara gått regelbundet i ett halvår nu ungf. vi ska försöka tävla lite lokalt o regionala lb typ till våren sen får vi se hur det går!
vill inte skynda på :love:

jag heter anna och har 4 hästar men jag tävlar bara med 2 av dom..

*mögelholts Obsession är en valack f.-90, tillsammans med han tävlar jag FEI och har tävlat internationellt med han:)
mitt mål med han för nästa år är att va me på EM och NM.

*echuca är ett sto som är född -89.. jag har bara haft henne sen augusti men jag ahr tävlat henne 3 gånger med placerigar från LA-MSV.. mitt mål med henne är att vara med på SM och att det går bra där :D

de andra 2 är en 18 årig c-ponny valack som heter Pay-up-winki-pop och har tävlats fram tills han var 16 år gammal.
den andra är en 3 årig hingst som håller på att ridas in just nu..

.:. bilder finns på www.annas-hemsida.webbyen.dk .:.

Har en halvblodsvalack på 167 cm i manken som jag håller på att träna lite dressyr med just nu. Jag vill supergärna börja tävla med honom senare när jag har lärt mig lite hur han fungerar, så att det är väl inte omöjligt. Pepini som han heter, kallas Peppe, är, som sagt, en halvblodsvalack på 13 år (Blir 14 den 31 mars) som jag och en kompis delar på, vi har honom på foder. Honom fick vi hem till oss den 24/10 så att jag känner väl inte hoonm sådär superbra än, men han är världens bästa pålle i alla fall. Peppe är utbildad till LA eller MSV dressyr och han är jätteduktig! Jag har ridit i nio år på en liten ridskola som heter Frösunda Gård. http://community.webshots.com/photo/108622489/108628963tfNjzT Så ser Peppe ut! Om länken inte funkar, ta bort Http://
:banana:

Har just nu bara ett sto -02 så förtillfället rids det inte så mycket... Hon är e: Don Schufro- Gaugian de Lully med mycket bra gång så forhoppningsvis blir hon en stjärna :cool:

Har tidigare tävlat ponny tom FEI med plac. Startade SM och har vunnit lag-SM (skryt :angel:)

På stor häst har jag ridit junior-SM, placerat mig tom St George och utbildat häst tom MSV. Samma häst har gått Falsterbo två år innan jag sålde honom.

Okej, Jag heter Madde och har en d-ponny, Värends Sack..
Vi ska rida Div 1 nu i vår och elit till hösten om allt går som det ska, det vet man ju inte, jag har bara haft honom i 3 veckor!!
Hade C-ponny innan som jag tävlade FEI på nat.nivå..
Vi har halvblods och ridponny uppfödning också..
Nu får ni väl fråga om det är nått.. :d

Jag har ingen egen häst, just nu rider jag en valack f 97 e Chapman-Mowgli. Han är 180 cm :D och tävlar i dags läget L:A 4 med sin ägare.
Jag tillhör dom som inte är en tävlingssjäl, utan de som ska följa med och styra upp markarbetet. :angel:

Tidigare har jag jobbat i tyskland med dressyrhästar och haft turen att träna ända upp till Grand Prix på världens bästa läromästare :love: :love:

Har ett halvblod som är dansk import e. Dunhill H.
Hon blir 6 år i år. :rofl:
Har bara ägt henne ca 3 veckor och har planer på att kunna rida henne minst LA men gärna MSV. :bow:
I dagsläget så håller vi mest på med, att lära känna varann både på marken och i ridningen. :love:
Hon går hyfsar stadigt i formen i alla gångarter, gör skänkelvikningar och skolor hyfsat bra, så vi jobbar på därifrån. Hoppas att hon ska vara startklar för LB ev senare i vår eller till hösten. :banana:

Hej ja jag går sista året på högstadiet ska nsart välja linje, blir nog Handles Och Administration då.

Har för tillfället ingen häst utan den blev såld till en tjej i Luleå i Lördags så nu är man hästlös, var jag själv som fattade det besultet, jag vill träna dressyr och tävla det ville inte han, han ville vara allround häst istället! :D :) Nu har han hamnat hos en supermysig tjej som jag trivs mycket bra med!! :love:

Så jag letar för fulla muggar efter ny häst!

Hejsan :bump:
Heter Ia.. Mina hästar:

Stalone.
F.94
Brun m. bläs
New Forest
Mitt mål: Att tävla någon nationell, hoppas jag :D

Jesper
F.87
Skimmel
Welsh (tror vi)
Mitt mål:Att tävla nån LB:1 ich att det ska gå bra ;)

Har fem minishettisar också :cool:

Ja det va nog allt... :banana:

Nej. Div 1 Värmland - Örebro län reds i LA & Lagtävlan -97 då. Msv rörelserna ingår ju inte i de programmen.

Jaha, okej. Jag trodde det var förra året (2003), då reds ju finalen i ett FEI program. :)

Okej, det var nog 2 år sedan jag var med!

Tävlar du också i Värmland?

haha har du köpt han tänkte väl de va du när du skrev
Ia och jesper=)
vet du vem jag e?
har ilion
hade ishmanda innan=) :banana:
har tävlat mkt mot stalone :)
slog han en gång hihi ;)
pm:a mig sen=)
hälsa fam.

Okej, vad har du för häst/ponny då? Kanske har varit på samma tävling! :)

Hej! Jag heter Camilla och fyllde 15 i år.
Har 2 hästar;

Devotion som är C-ponny född 1997. Hoppar och rider dressyr på honom, LA nivå. Har tävlat lite fälttävlan också. Ska fortsätta på samma nivå, tränar för att rida MSV i Dress/Hopp nästa år :bump:

Hagalyckans Dun Hazel, D-ponny som jag har på foder.. född 1998, men har haft föl, så hon räknas som yngre. Kan bli jättefin dressyrponny men är jätteenvis. Ska försöka hinna med lite Lätt C och Lätt B program i dressyr i höst med henne :)

Finns bilder på min hemsidahttp://www.camillas-hemsida.webbyen.dk !! :bow:

Det var lääääänge sedan jag tävlade. Håller mig hemma nuförtiden. Vågar inte visa mig bland folket. Hehe. Nej då! Men håller mig dock lite anonym här. :o Jag är ett fegt kräk :p

Liknande trådar

Gnägg När jag blir stor vill jag bli elitryttare som Malin Baryard :D Jag rider på ridskola en dag i veckan men start ska jag rida 2 dagar i...
Svar
2
· Visningar
973
Senast: Teilani
·
A
Ridning Hei! Jeg vil gjerne få fortelle om min seneste tur til Portugal der jeg red for David Oliveira! Jeg har vært i Portugal mange...
Svar
8
· Visningar
1 636
Senast: Ivylin
·
Dressyr vet eg. inte om den här tråden ska ligga här eller någon annanstans, moderator får flytta den om den ligger helt fel. jag har...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 784
Senast: lektra
·
S
Islandshäst Nå har jeg prøvd Top-Reiter bomløs. Jeg likte godt å ri i den :) Men til tross for cutback gikk den harde kanten foran nedi manken til...
Svar
6
· Visningar
2 424
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka