Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Såg en tjej med ett par skitsnygga läderridstövlar idag på stallet! De "blänkte" ordentligt. Dragkedja bak och med snörning. Sedan...
Svar
7
· Visningar
1 426
Senast: Ravishing
·
Dressyr Hej! min häst har börjat "knacka i skorna" lite i början av ridpasset, enbart i skritt, men efter ridpasset när ja skrittar gör han...
Svar
18
· Visningar
2 447
Senast: elle12
·
M
Dressyr red 4-åringens första dressyrtävling i går, och efter ritten kontrollerade "grind-vakten" mitt bett, så att jag inte hade "olagligt"...
2
Svar
20
· Visningar
2 485
L
  • Låst
Dressyr Startade en sån här i går men den försvann så jag provar en gång till :D Tycker att hoppsidan har en massa fina bilder men jag är...
Svar
1
· Visningar
892
Dressyr Tänkte att min lilla häst skulle börja få vänja sig så smått med att ha mer skrammel i munnen, han behöver lite tid för att vänja sig...
Svar
12
· Visningar
1 347
Senast: remmis
·
L
Dressyr via böcker och flmer? Den teoretiska grunden? Jag har ridit aktivt i många år utan att egentligen lära mig. Har bytt tränare då och då...
Svar
8
· Visningar
1 194
Senast: Damp_
·
Dressyr Vad rider ni igentligen?:) Så gott som alla inom den svenska ridvärlden kallar sin ridstil engelsk, men stämmer det? Var över i USA...
Svar
16
· Visningar
1 664
Senast: ekedal
·
Dressyr Var och bevittnade en dressyrtävling igår ihop med min syster. Inga höga klasser utan tittade bara på klassen L:B1. Började med att stå...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
13 294
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Till min glädje har jag upptäckt att man får tävla dressyr på syntetbett! Men nu undrar jag vilket bett som kan passa min häst. Han går...
Svar
6
· Visningar
984
Senast: Fiorano
·
S
Dressyr Är det någon som vet om det är tillåtet att tävla på tvådelat gummibett, (äppelsmak från Hööks:smirk: ) på lokal nivå?
Svar
16
· Visningar
1 248
Dressyr Hej allihop. Jag har ett litet problem. Jag letar nämligen efter ett dressyrträns med följande: - Svart - Mjukt fint läder - Bred...
2
Svar
25
· Visningar
2 712
Senast: Sara77
·
Dressyr Vet ni någon ställe (gärna internetsida, men även andra platser, men då i skåne eftersom jag bor här) där man kan köpa vaniljfärgat...
Svar
10
· Visningar
1 211
Senast: Adiemus
·
N
Dressyr Jag letar en ny dressyrsadel och är intresserad att höra eran erfarenhet av följande sadlar: Jaguar,Amerigo,Dominus,Harry...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Centaur
·
T
Dressyr Vet inte om den här tråden ligger rätt men vi har köpt en dressyrponny och dom varnade oss för att den var nära på skänkeldöv men det...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 743
Senast: Tictacto
·
Dressyr Någon som kan hjälpa mig med vilka bedömningpunkter i LAP:1 som har koeff ?
Svar
1
· Visningar
792
Senast: jumanji
·
M
Dressyr När jag fattar galopp vill hästen gärna springa innanför spåret (mot min vilja, förstås.) Jag gör ingenting särskilt med tyglarna...
Svar
3
· Visningar
816
Senast: Malla S
·
Dressyr Min pålla har ingen fin trav för fem öre, den är kort, struttig och oengagerad, speciellt i början av ett pass. Jag får jobba igång...
Svar
4
· Visningar
847
Senast: orka_bry_mej_
·
Dressyr Hur gör man det? Travaren och jag har kommit en bit på vägen nu - han är riktigt trevlig att rida! Vi har börjat jobba aktivt med...
2
Svar
23
· Visningar
1 933
Senast: Gwaeron
·
M
Dressyr Tror ni jag och min 17 åriga vallack är redo för tävling? Han har grunkondition och brukar träna ca 1 timme/dag i varierat arbete under...
Svar
10
· Visningar
1 060
Senast: Tramptass
·
Dressyr Någon som vet vilka bedömningspunkter som har koeff i MSV B:3. Har inte min progam bok här och skulle behöva veta ?
Svar
4
· Visningar
812
Senast: PrinceFair
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka