Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

N
Dressyr Som alla vet och gääärna vill berätta att dom vet kommer formen bakifrån. Bakbenen aktiveras-ryggen höjs och en tjusig krök kommer på...
Svar
17
· Visningar
1 521
Senast: jumanji
·
R
Dressyr Visst är det så att det är OK att tävla på bridong i klasser där man ska rida på träns? Tänker främst på detta bett...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: pinky
·
Dressyr Någon som har någon erfarenhet av dessa sadlar? Ungefär vad går de på? Hur stoppas de? Är lite inne på Milady men jag vetifan. Hade...
2
Svar
32
· Visningar
3 758
Senast: Ickiz
·
Dressyr Fick just mail från dem jag beställt mina Königs stövlar och Döbert kandar ifrån. De är nu påväg, så de borde komma i början av nästa...
Svar
9
· Visningar
1 083
Senast: Solvira
·
Dressyr Läst denna? ang. avlandet på dressyr/hopphäst gener, där krönikören efter utredande av testen som dressyr/hopphästar gått igenom i fråga...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 098
Senast: Rumpnissen
·
Dressyr Vad menar folk med att vissa försöker få sin häst i form genom att "dra fram och sparka därbak"? Är det finstämdheten som inte finns...
2
Svar
24
· Visningar
2 202
Senast: mackan
·
Dressyr Hur är det egntligen med färgat schabrak på tävlig? När jag tävlda ponny hade jag alltid grått schabrak och grå kavaj (lokal nivå)...
Svar
10
· Visningar
1 059
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Ska tävla nästa söndag, men har svårt att bestämma mig vad jag ska ha för schabrak och lindor. Hästen är skimmel/vit. ska antingen ha...
Svar
4
· Visningar
1 111
Senast: Tiilda__
·
S
Dressyr Om ni får önska fritt, vilken är er drömstamtavla eller drömhärstamning på er dressyrhäst? Vilka hingstar/stolinjer har ni mest positiva...
2
Svar
36
· Visningar
3 763
Senast: Nela
·
L
Dressyr Var på tävling i helgen och såg en med en kavaj som var rak ifram,,nedanför knapparna var det inget som hängde ner. ja,,inte så bra på...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Laivine
·
Dressyr Hej! Hur gör ni för att byta spöhand när ni rider med långt spö? Får aldrig till det på ett smidigt sätt själv :confused:
Svar
16
· Visningar
1 999
Senast: Nela
·
M
Dressyr Någon som har ett tips på ett par sköna dressyrstövlar med ok utseende under 1500 kr?
Svar
1
· Visningar
1 353
Dressyr Inledningsvis tänkte jag skriva att jag ska ta detta med min tränare nästa gång, men för tillfället är hon sjuk. I går när jag red så...
2
Svar
36
· Visningar
2 511
Senast: malinsky
·
S
Dressyr Hur ska jag gå till väga för att få till en riktigt snygg 15 meters volt? Tycker att det kan vara krångligt att få till de rätta måtten...
Svar
5
· Visningar
1 381
Senast: __cdbl
·
F
  • Låst
Dressyr hejhej eftersom jag inte har TR å inte kan skaffa just nu t'nkte jag höra med er vilka bett som är till låtna i dressyr. är det...
Svar
8
· Visningar
1 289
Senast: *fia*
·
Dressyr Inspirerad av sporr-tråden..;) Rider ni med spö? Varför/varför inte? Hur långt? Jag brukar alltid ha ett 110cm spö i handen...
2
Svar
30
· Visningar
2 625
Senast: weltas
·
S
Dressyr När jag rider min häst så har hon börjat att skjuta ut bakdelen mot höger heela tiden när jag rider i högervarv.. Jättejobbigt!! Lite i...
Svar
13
· Visningar
3 337
Senast: isaaak_
·
  • Låst
Dressyr Här är en bild på Prince i sitt nya kandar! Taget med mobilkameran, därför så dålig bild. :p Tyckte inte det var värt att ta med...
Svar
13
· Visningar
1 323
Dressyr Jag undrar om det finns några speciella övningar som uppmuntrar en tretakten i galoppen ? Har en varmblodstravare (aldrig körd) som...
Svar
5
· Visningar
952
Dressyr vad rider du med för sporrar? har du olika sporrar på träning och har du helt andra när du tävlar.... tänker då inte bara på ponny...
2
Svar
22
· Visningar
3 458
Senast: nyponros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Kalla hamburgare