Favoritstam för dressyr?

Sv: Favoritstam för dressyr?

KL

Don Schufro är min favorithingst så gäärna nåt med honom.

Har sett ett föl e: briar - don schufro som nog är bland det vackraste jag sett även om jag generellt inte gillar briar.

Abbe435.jpg

haha DET DÄR! pansarvagn?! ni har inte sett min mammut! visserligen inte renodlad dressyrstam, egerländer 777-landrat 670. smyger kanske upp en bild någon vacker dag.

fyller på att don primero ser härlig ut, men att jag inte vet heller så mycket av vad hans avkommor ärver...

don primero hade ju typ 4 avkommor av de 10 som kom till final i 4års championatet i höstas...

Ja, och det på inte särskilt många avkommor. Han är helt fantastisk! :) Avkommorna som jag har sett har varit mycket välproportionerliga. Lagom ädla, bra front, mycket bra rörelser och temperament. Han präglar dem med hög ridbarhet.

D. Primero själv är inte typisk för sin stam, men han ger fin typ o gångarter mm.

Där har du min lilla Forsythia! e.Don Primero ue.Tip Top (och sen hans far Master och farfar Ceylon).
Hennes ridbarhet - mumma :d . Så himla rolig häst att sitta på!
*Stolt uppfödare:D *

Min lille också! :D
uu. Tiptop helsyster
ue. Don schufro

Londonderry är en hingst jag gillar.
Don Frederico är otrolig

Jag är torsk på de flesta dressyrhingstar, då de får mig att falla som en fura med sig utstrålning.

*KL*
Jag har R-linjen i min och en halvbror är e. Caprimond som oxå Hohenstein är e.

Min har 3 halvsyskon e. Tip Top som har plac. sig högt 2.a Reg. Kval 0 3:a Breeders.

Min häst får sola sig i glansen av sina syskon:crazy: - sämre pilot

En riktigt bra bruksstammad P.R.E. för ridbarhet och faktiskt kunna rida GP-rörelser på fölet så småningom tillsammans med Amiral, Maraton, Jovial, Don Primero eller liknande - finns många riktigt bra tyska hingstar också.
Jag har sett många riktigt bra "korsningar" som lyckats kombinera "dressyrsteget" hos halvblodet med styrkan och smidigheten hos P.R.E. hästen.

Mitt favoritdressyrblod kommer från Donnerhall, Rubinstein, Florestan och Sandro Hit där framför allt Rubinsteins linje verkar lämna ädla hästar men bästa psyket. Sen vill jag gärna ha lite förädling från trakhenare Karon - Caprimond - Hohenstein eller varför inte Blue Horse Silver Moon (far till Matiné), förädling från fullblod, helst Lauries Crusador XX eller varför inte förädling från arab till exempel någon från Ramzes-linje. :idea:

off topic, men måste bara visa Görel vad en stridsvagn är!

litr.jpg

liten1.jpg

:D

Ha! Rena sportbilen! ;) Detta däremot kallar jag pansarvagn:

pansarvagn.jpg

Gammalt hederligt svenskt halvblod, Chapman-Kew Gardens xx-Chick :D

Håller med Mabuse, din häst är ju bra ihopsatt ändå så, inte grovt i nerförsbacke elelr något sånt, däremot Mabuses häst kan jag verkligen se som en pansarvagn ;)

Jag gillar stamtavlan på min häst Hohenstein-Davignon I-Matcho AA :)

hmm. jag gillar den nya hingsten Danzas han fick 10 på traven!! Men jag gillar min häst med efter Briar 899- Stanford 687 men de är väldigt svåra att rida :o Donnerhall, donnerwetter, donnerfly är fina. Master är fin men de får oftast lite kort rygg. Kennedy är fin. mm, det finns massa med fina men jag kommer inte på fler just nu.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 103
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Burkmat
  • Barn som inte sover

Hund, Katt, Andra Djur