Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Dressyr min häst kan inte länga traven utan att använda min hand som ett femte hjul. är han inte nog stark för att bära sig eller vad är det som...
Svar
9
· Visningar
1 070
Senast: Hobbyryttaren
·
F
Dressyr OBS detta är ingen tråd för eller emot... utan undrar bara hur gör ni och hur tänker ni? Hur spänner ni i förhållande till lod? Vad...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 418
Senast: Hobbyryttaren
·
Dressyr Till denna lilla varelse. Han drar cob i storleken och det är väldigt svårt att hitta på beg.-marknaden. Något stilrent och enkelt och...
Svar
12
· Visningar
3 981
Senast: Breccia_
·
A
Dressyr Är det alltid veterinärbesikning på dressyrtävlingar?
Svar
2
· Visningar
709
Senast: Lancet
·
Dressyr Som flera här vet har jag lagt ner oerhört mycket tid (år) på våra byten i språnget. Min häst har ju spänt sig och sedan tagit i som han...
11 12 13
Svar
250
· Visningar
16 784
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Jag skulle vilja ha ett par mässingsfärgade stigbyglar och sporrar att ha till tävling, (för att matcha alla de andra knapparna...
Svar
2
· Visningar
975
Senast: malllle
·
Dressyr Har ett nytt vitt schabrak från ANKY. Ska ju använda det som tävlingsschabrak men jag är rädd att det ska glida... Det är ju ett sånt...
Svar
15
· Visningar
2 840
Senast: zanzan
·
Dressyr Är det någon som vet hur Spirig sadlarna är i bommen? Passar dom raka ryggar eller svängda?
Svar
6
· Visningar
1 073
Senast: flashlight
·
K
Dressyr Funderar å funderar men kan aldrig komma på vad som är bäst. Vi säger att det är två typer av hästar, den ena har helt rak rygg med...
Svar
15
· Visningar
1 978
Senast: Hallonsoda
·
D
Dressyr Det här är säker nått som är jätte enkelt och grundläggande för er "riktiga" dressyrryttare men jag håller på att försöker träna på att...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 711
Senast: orion_x
·
E
Dressyr Skitsvårt att få ordning på men jag undrar hur ni skulle göra? Rider på tränsbett och försöker givetvis driva så att hästen ska tänka...
Svar
12
· Visningar
1 297
Senast: kotbullen
·
A
Dressyr Behöver lite råd o diskussioner,, Har alltid fått lära mig att rida en häst med mjuk, följsam hand men endå en relativt stadig...
2
Svar
24
· Visningar
1 891
Senast: Totola
·
B
Dressyr Ska införskaffa mig ett par nya. Tänkte höra vad ni andra här har för tävlingsridbyxor. Vilka är bra ?
Svar
10
· Visningar
1 064
Senast: My Beauty
·
P
Dressyr Hej Försöker höja min häst i formen, eftersom han tenderar att gå på bogarna (har endast haft honom i två månader). Att höja honom...
Svar
5
· Visningar
1 023
Senast: svea
·
L
Dressyr Någon som vet om det brukar komma ut starttider istället för bara startlista? Brukar det inte vara så att man får en starttid? eller...
Svar
7
· Visningar
1 109
Senast: LillaGeisha
·
F
Dressyr Tänkte på det här med balans mm när man rider. Det har ju varit väldiga hylllningar av gramanen tex i en tråd och bilder av hästar...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 960
Senast: flashlight
·
Dressyr Om vi säger att vi har en häst som känns redo i huvudet och med muskler att lära sig piaff och passage, hur går man då tillväga? Vilket...
Svar
4
· Visningar
1 081
Dressyr I ett dressyrpogram? På snyggast vis? Hur gör ni?
2
Svar
21
· Visningar
2 254
Senast: Fossing
·
C
  • Låst
Dressyr Hej!:D Ny tråd igen då... Jag har aldrig varit på en dressyrtävling och vill nu börja tävla (okej till hösten, men ändå!). När får...
Svar
2
· Visningar
1 510
Senast: Laivine
·
M
Dressyr Hur gör ni när ni knoppar? Min häst har en väldigt tjock och bångstyrig man, det är nästintill omöjligt att göra snygga knoppar. Jag...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
19 233
Senast: dressage021
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!