Sitta ner i traven

Sv: Sitta ner i traven

Tack :bow:

jag borde inte nämt när jag startade tråden att det var en travare jag hade för då börjar folk ta så mkt för givet.. Min travare går väldigt fint och det är inte han som har problem, utan jag. Han har verkligen talang för ridningen och jag är såå stolt över honom.. Hoppas bara att jag ska sluta sinka honom nångång :crazy:

Då emotsäger du dig själv.
Antingen kan man sitta på alla hästar, inklusive din - eller kan man det inte.

End of discussion.

Då emotsäger du dig själv.
Antingen kan man sitta på alla hästar, inklusive din - eller kan man det inte.

End of discussion.

Jag säger inte emot mig själv. Jag säger att ingen har lyckats sitta ned i trav på min häst tidigare, och jag säger att man inte kan sitta ned på alla hästar.

En sak som jag har upptäckt har hjälpt mig mycket är att öva övergångar mellan trav och skritt och sitta kvar utan att tappa balansen. Jag hade också jättesvårt att sitta ner på min travare innan, men på halvblodet har jag fått kämpa med att sitta och sitta balanserat (kämpar fortfarande:angel: ) Men det funkar. Jag försöker att vara noga med att hon inte ska kunna rubba min position när jag gör avsaktningar till skritt från trav, det har stärkt mina magmuskler vilket gör det lättare att sitta ner:idea: . Sen är det ju svårt att sitta ner långa bitar. Jag övar nedsittning i rätt korta bitar för jag orkar inte mer. Sen när hon flyter iväg från mig så försöker jag antingen lägga en 10m volt eller sakta av till skritt och börja om. Hon vill gärna ränna iväg från mig när jag sitter ner, vilket gör det ännu svårare att sitta på henne.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 790
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka