Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vem är flair och vad var fel?
Om problemet sitter i ryttaren - skall väl ryttaren åtgärdas och inte sadeln???
Om man kompenserar i sadeln så slipper ju ryttaren kompensera.
"Fredrik_ " - välkommen åter !
Bates kallar sitt system Cair
Och ngn annan tillverkare minns ej vilken kallar sitt Flair.
ABSOLUT!
Jag menade återigen bara att visa snedheten, resten får stå för Flair
Jag tror generellt att det äv vi som påverkar hästarna negativt, eftersom vi oftast inte bara är höger eller vänsterhänta, utan är starkare i HELA ena sidan. Om det då faller sig att hästen har samma starka sida, kan det bli svårt.
Många snedheter bygger vi på redan när de är små, eftersom vi nästan alltid leder dem på en o samma sida hela tiden o även sitter upp på vä.
Det var det jag försökte belysa Att hon i första hand ville reda ut min sits, mycket bra!! helt klart rätt ordning! Men det är inte alltid ryttarens snedhet som är orsaken till hästens dåliga svar på hjälperna eller hästens egna snedheter. Jag sa att jag upplevde mig rak i sadeln men hon ville kolla om jag hade rätt.Det tror jag att de flesta gör och måste jobba på. Om tränarens häst du red var sned när du red kanske det berodde på att du hängde inåt eller på annat sätt inverkade på ett sätt du inte är medveten om.
Tror inte att vi behöver vänta med god ridning tills vi är 100% symmetriska i kroppen. Det blir vi aldrig!