Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Vad är det för skillnad på Albions alla olika dressyr modeller?
Svar
3
· Visningar
983
Dressyr Eftersom det är ett ständigt bråkande och tjaffsande speciellt på dessa forum, inte av alla men av ett antal användare har jag bestämt...
Svar
16
· Visningar
2 752
Senast: fio
·
Dressyr Någon som vet om Prestige har en hemsida??
2
Svar
35
· Visningar
4 728
Senast: flashlight
·
L
Dressyr Jag behöver lite hjälp såhär i början av tävlingssäsongen. Har ej TR och vill inte söka på internet efter svar, utan jag lägger min tro...
Svar
6
· Visningar
1 534
Senast: Pazuzu
·
Dressyr Jag behöver tips på bra övningar för att samla ihop min pålle i galoppen! Speciellt när vi hoppar blir hon bara längre och lääängre...
Svar
11
· Visningar
1 147
Senast: Gaia
·
T
Dressyr nu behöver jag lite tips från er bukare! jag rider en ponny ett par gånger i veckan. hon är egentligen inte så jättepigg, i början...
Svar
2
· Visningar
724
Senast: tjohej
·
E
Dressyr Jag har ett litet problem, oväntat nog. Jag blir lätt för rak i armarna och när jag väl får böj på dem så ser det väl ut som om jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 215
Senast: Emelie3
·
Dressyr Nån som har nån fakta om det finns? Hört att det använts i Tyskland? Nån som har fakta? isåfall om det är tillåtet? hur fäster man...
Svar
19
· Visningar
4 277
Senast: Tebazz
·
E
Dressyr Vad har ni för tips på dressyrsadlar som passar en häst med mycket kort, mycket mycket bred och rätt svängd rygg (läs svankig). Vill ha...
2
Svar
27
· Visningar
4 087
Senast: tuaphua
·
Dressyr Ja är på gång att försöka hitta en dressyrsadel till mitt mycket breda halvblod. Jag har haft stora problem att hitta en passande sadel...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 048
Senast: tuaphua
·
Dressyr ..å nu har jag varit och tittat... ...å tittat.... ....å tittat... det finns ju en del modeller att välja mellan. Svängda...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 489
Senast: PansParis
·
M
Dressyr Jag vet inte vad jag gör för fel! Min häst är jättefin i alla gångarter utom en "liten" detalj-HÖGER-GALOPPEN. Jag hade tänkt att ge...
2
Svar
27
· Visningar
2 304
Senast: Illen
·
Dressyr I dag satt jag och tittade på en dressyrträning för en i Sverige välkänd dressyrtränare/ryttare. Ekipaget i fråga skulle träna på...
2
Svar
34
· Visningar
3 936
Senast: axel
·
Dressyr När man ska anmäla sig till allsvenskan, inte behöver väl lagledaren alla hästar/ryttares papper för att bara anmäla laget då? Så har...
Svar
15
· Visningar
974
Senast: Vita_N_6520
·
  • Låst
Dressyr Jag rider en ponny som har väldigt svårt att hålla sig i formen. Hon bryter sig ur, kropp och tänder är kollade. Samt att det är flera...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
17 805
Senast: Breccia_
·
B
Dressyr Jag hittar inte vad jag letar efter i någon annan tråd trots att det finns massor av graman trådar .. så jag provar här Jag håller...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 545
Senast: blohme
·
T
Dressyr Hej Jag vet att det finns hopp-meeting men finns det även för dressyr? Hur hittar man dessa och vilka klasser brukar de gå i? :banana:
Svar
3
· Visningar
744
Senast: remmis
·
U
Dressyr min lilla häst typ sackar in när ja vänder in på 10m volter, de blir segt och hästen tappar liksom bjudningen. de går bättre i...
Svar
5
· Visningar
952
B
Dressyr NU behöver jag hjälp! Har inga planer alls till hösten om jobb/utbildning och det enda jag vet säkert nu är att jag vill hålla på med...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: Bönan
·
Dressyr Ja, så var årets första dressyrtävling avklarad (klubb, LC2). Det gick åt skogen som vanligt. :smirk: Hästen gick spänd som jag vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 118

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar
  • Uppdateringstråd #2