Sv: Prestige.

Nej alla är väl så? Hängde en svart i affären och den hade också mannen ingraverat.
Men möjligtvis har bara "D" modellen det, inte den som bara heter Leonardo....?

Nu har jag provat sadlar!

Först var det meningen att vi skulle ha en ny till unghästen, men min andra hästs sadel låg bättre på han än vad den gjorde på henne, så han får ha Jensen

Började med
Prestige Modena:
Låg bra på henne, men kändes stel o platt så den sorterade jag bort direkt.
Jaguar xkg (tror jag) deepseat
Skön sadel, helt ok, men låg lite för högt på hästen enligt mitt tycke.
Globus,
typ en kompia av Jaguaren, skön men ligger också lite högt uppe på hästen, vilket inte kommer till sin fördel på en häst som redan är högre bak än fra,
Bates Isabell Wert
Tydligen en ny model, skön, hästen gillade den skarpt, ändringsbara knästöd, luftstoppad
Bates Inova extended
Jätteskön, luftstoppad, knästöden var en aning för stor så underskänklen åkte bak lite väl mycket..

Resultatet blev att vi har beställt en Bates Inova, prövade inte denna för hon hade den inte hemma, men den ska vara något mitt imellan de andra Bates sadlarna.

Ur sköna sadlar bates sadlarna, och det märktes tydligt att min häst gillade dem skarpt!:D Får sadlen i mittn på april då de kommer ut på marknaden..

Bates sadlarna är underbara. Gillar luftstoppningen. :idea: Av någon anledning har jag dock sorterat bort dessa från min önsklista till Lycka... Har en gamal Wintec till Ella som nu är dräktig, men den kommer väll till användning igen om några månader. Den är tyvärr ungefär 85 storlekar för liten till Lycka.

Hoppas det blir bra i alla fall!

Jo jag tycke ju det.. Kan inte komma på att jag sett någon utan det trycket, men Damp skrev ju att dte inte var på alla så jag försökte bara hitta en förklaring... :p

Jo jag tycke ju det.. Kan inte komma på att jag sett någon utan det trycket, men Damp skrev ju att dte inte var på alla så jag försökte bara hitta en förklaring... :p

Jag visste inte om det var så på alla, har inte sett så många prestige, så jag frågade bara... men det vore ju logiskt om alla Leonardo hade "the draconian man" ingraverad i lädret...:idea: eftersom Leonardo har målat den en gång i tiden... menmen,.. coolt är det i vilket fall

Lät som ett bra val!
Ska provrida den nya bates sadeln när den kommer till lokala hästshoppen 15 april. Ska bli spännande! Har bara hört positiva kommentarer.

Isabellen är fruktansvärt skön men passar inte på överbyggda hästar så jag kan inte ha den.
De andra bates är för breda i midjan för mej. Hur är inovan? Har tänkt kolla på den faktiskt om den är mer lik isabellen i sitsen?

Hästen älskade ju luftsadel kan jag bara säga.

Isabellen är fruktansvärt skön men passar inte på överbyggda hästar så jag kan inte ha den.
De andra bates är för breda i midjan för mej. Hur är inovan? Har tänkt kolla på den faktiskt om den är mer lik isabellen i sitsen?

Hästen älskade ju luftsadel kan jag bara säga.

Jag hade inget problem med de tre bates sadlarna (inte heller med isabellan och min är också överbyggd.) Jag får hem min direkt när de kommer till affären, längtar! Inovan är skön, prövade ju bara en inova extended men har beställt en inova, väldigt skön och lätt att sitta i och hästen gillade dem skarpt!

Nej där skulle en isabell ligga rent åt he*vete, kilbossor öht antagligen.

Själv tycker jag isabellen är okej med caprillin är platt hård och hal.... Men tycker inte isabellen är sådär jätteskön direkt. :p

Lancet, vad är det som är bättre med inova än dom andra? Lustigt att du som ville ha en jättemjuk köpte en bates. :D Men den nya kanske är mjukare?

Nej där skulle en isabell ligga rent åt he*vete, kilbossor öht antagligen.

Själv tycker jag isabellen är okej med caprillin är platt hård och hal.... Men tycker inte isabellen är sådär jätteskön direkt. :p

Lancet, vad är det som är bättre med inova än dom andra? Lustigt att du som ville ha en jättemjuk köpte en bates. :D Men den nya kanske är mjukare?

Nej precis, isabellen funkar inte. Och inte andra kilbossor. Hon blir mkt rakare vid arbete vilket är ett bekymmer när det gäller sadel i alla fall, för då glappar de svängda bommar som passar i vila.:crazy:

ojdå :O min är överbyggd på ett annat sätt.. måste vara svårt att hitta bra sadel till din?

Dom nya är mycket mjuka och sköna, har aldrig suttit i än bates innan, men de var mycket mjukare är både jaguaren och prestigen..=)

Knästödet, de är mitt imellan de andra två :D :angel:

ojdå :O min är överbyggd på ett annat sätt.. måste vara svårt att hitta bra sadel till din?

Alltså ryggen är längre än den ser ut där, rumpan verkar avhuggen men är det inte, den är rätt stor. :o

Men ja det är svårt,:crazy: mkt bogar, lång manke, kort sadelläge.
Hon är rätt lång ändå i bålen totalt sett, mkt bogar som ligger, djupt bröst, så sadelgjordsläget kommer långt bak, liksom, ryggen börjar långt bak om man säger så.:confused:
Och dessutom ska bogarna få plats att röra sej, och som om det inte är nog med allt detta så har hon mkt muskler bakom bogarna som ska få plats också.:crazy: Blir rätt rak vid arbete så riktigt svängda sadlar glappar.:crazy:

Alltså letar jag nu desperat sadel som passar och som man kan ändra bomvidden på så jag slipper detta om ett halvår igen när hon ev behöver ännu vidare.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Jennifer Svensson vann fyraårsfinalen i dressyr på Santorio, en hingst e. Vivaldon – Prestige på 87.000 procent. På andra plats kom...
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Gunnar
·
Utrustning Försöker tyda en sadel märkning… prestige versaille. kåpa är 3A, vad betyder det? Någon som har koll?
Svar
1
· Visningar
234
Senast: Lemeie
·
Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: Kristall10
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 321
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka