Så var det bara sadelgjorden kvar...

Sv: Så var det bara sadelgjorden kvar...

Jag är inte ute efter vem som är värst.. Utan ute efter att prata om vad som är bäst för hästen.

Jag har sett gjordar som du har i verkligheten, därför utalar jag mig om det. Jag har heller aldrig tidagare stött på en gjord som har en så gård resår som den jag har nu..

Sv: Så var det bara sadelgjorden kvar...

*KL*

Känner mig vansinnigt omodern här, men har i många år nu nästan enbart använt Bucas dressyrgjordar. Mjuka, i stoppad textil och utan resår. Har provat enstaka andra märken och modeller då och då men alltid bytt tillbaka ganska snabbt. Är väldigt nöjd med dem av flera olika anledningar, dels är de lätta att hålla rena och snygga (borstas av och slängs i tvättmaskinen), har aldrig haft problem med skavsår (trots hästar med mycket fullblodsinslag och extremt känsligt skinn), inga problem med kasande sadlar (trots runda, "cylinderformade" ponnyer) och dessutom är de förhållandevis billiga vilket varit en stor fördel då jag haft många hästar/ponnyer av olika storlek som krävt olika längder.

Hehe, då är vi två. :D
har också en Bucas dressyrgjord precis som din. Köpte den som tillfällig när jag köpte dressyrsadeln för det var typ den enda modellen i rätt längd de hade just då, och tänkte att den får väl duga så får jag köpa ordentlig sen. Men den funkar kanon, är jättenöjd, så just nu behåller jag den!

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 903
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 983
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar