Dressyrsadel till häst m svängd rygg

Sv: Dressyrsadel till häst m svängd rygg

Men inte decimeter, va?

3 dm = 30 cm, 300 mm eller 0,3 m

Hästen måste ju se grotesk ut. Kan den gå öht?:confused:

Min häst var som mest överbyggd ca 4-5 centimeter, och det syntes ganska ordentligt måste jag säga.

Inte ens den mest ojämnt växta unghästen är flera dm överbyggd, och de brukar ändå se rätt så roliga ut...:D

Senast ändrad:

Hur står det till med matematiken? Om hästen verkligen är 3 decimeter överbyggd, dvs 30 cm, så måste den ju se ut som ett riktigt misfoster.... :crazy:

Du menar väl centimeter???

Min häst är också ordentligt svankryggig och jag har en prestige hippos dressage som ligger prima på honom! :banana:

Min häst har kort och svängd rygg. Han är ganska överbyggd och har kort och bred rygg.
På honom har jag en Amerigo Vega som ligger toppen.
Dominus brukar även passa svängda ryggar. Dock har Dominusen sin lägsta punkt långt fram och Vegan den långt bak.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 321
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Fast i träsket med att hitta sadel till vår nyinköpta häst. Han har svängd och kort rygg och hög manke. Sadlarna som följde med honom...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: Fiorano
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 176
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka