Hästen går på bogarna?

Sv: Hästen går på bogarna?

Spelar det ngn roll ifall man köper en häst som är byggd mer "på bogarna" lr funkar dom lika bra? Stod ju att dom har svårare att samla sig..

Man får ju det lite lättare om man köper en häst som ha en naturlig uppförsbacke.. Min ena häst är överbyggd bak, vilket gör att hon främst i galoppen kan ha lite problem att lägga mer tyngd på bakbenen, men man får jobba på styrkan så kommer det efterhand att bli bättre och bättre!

Sv: Hästen går på bogarna?

Håller med om att hästen är på bogarna på första bilden. Däremot på andra bilden är den definitivt inte på bogarna utan uppbär en korrekt jättefin tävlingsform för dressyr.

Liknande trådar

Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
19
· Visningar
1 660
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Det ska bli jättespännande. Jag ser fram emot samarbetet och utvecklingsarbete med ryttare och hästar. Dressyr är en otroligt vacker...
Svar
0
· Visningar
46
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Att hästen skjuter ut eller in bogen har att göra med att den är oliksidig, vilket de flesta hästar är. Tränaren Anna Dufva bjuder på...
Svar
0
· Visningar
345
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tisdag 30 juli är det dags för dressyrryttarna att göra entré på OS i Paris. Dressyren avgörs över tre klasser. Så här går det till.
Svar
0
· Visningar
191
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka