Barbacka- vad tycker ni?

Sv: Barbacka- vad tycker ni?

Har du några tips på hur man hittar tillbaka?

Jag tyckte barbacka var det läbbigaste som fanns förut. Sen började jag sakta träna och våga mer och mer.. Första gångerna i ridhuset, med täcke på hästen (bra att hugga tag i om man börjar glida), sen efter några gånger våfar man mer och mer.. Nu galopperas det friskt, och har t om vågat skritta ute en gång, men det känns fortfarande säkrare med sadel utomhus

Rider barbacka nu förtiden då hästens sadel inte passar längre. Tränar även dressyr barbacka och så. Balansen har förbättrats avsevärt och man känner verkligen när hästen går rätt:)

Jag tror att det är bra att variera barbackaridning med sadeln!
Nuförtiden är jag dock alldeles för dålig på att rida barbacka...
När jag var yngre (nu låter jag gammal, men jag är snart 18:D) red jag massor barbacka, både ordentliga ridpass och uteritter i snabba tempon.
Kan säga att uteritter i snabba tempon barbacka förekommer ytterst sällan numera:angel:
Helt enkelt för att jag anser mig ha för dålig balans för att fixa alla situationer barbacka, jag känner mig osäkrare och blir därmed osäkrare och inte lika stabil i ridningen heller.
Ond cirkel.

Men om det är en häst jag känner mig trygg med så tar jag gärna ett lugnt dressyrpass på inhägnat område barbacka:D
Eller luffar runt i skogen på mysiga skritturer:love:

Det finns trädlösa sadlar som är jättebra speciellt för hästar som ändrar form och så.
men om det inte har uppståt några problem är det säkert fine.

!! om du faller och det skulle gå illa kan det vara att försäkringen inte gör något för att du inte hade sadel, samma med att rida med grimma - så checka försäkringen !!

hej vad kul att du gillar barbackaridning det gör jag med varje helg rider jag ut barbacka och min häst tycker det är skönt att slippa sadeln. Jag tycker det låter knäppt att det är skadligt för ryggen eftersom våran egna kiropraktor som är bra utbildad .Kollar igenom våra hästar varje månad inga som helst fel.Man får ju bra sits också.<3<3<3 vad kul att det är någon som gillar barbacka:) kramar natta och min häst juni

Det finns inget bättre än att rida barbacka! Och rider jag itne barbacka rider jag oftast utan stigbyglar, får så mycket bättre kontakt och sits då. :P Konstigt nog...

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 638
Senast: Claraclara
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 338
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 416
Senast: pews1972
·
Träning Jag känner att jag behöver lite tips och bollplank. Min pålle har varit lite knepig i inridning osv plus att han har lyckats skada sig...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 084
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar