vill inte fatta vänster galopp..

Sv: vill inte fatta vänster galopp..

Kan ju meddela de trevliga själar som engagerat sig imitt problem att jag kommit fram till att stackaren måste ha nått ont.

Frustrerande att inte nå fram till ägaren och funderar på att sluta rida hästen i protest.

Har under ett par veckor end, tömkört i skritt trav, + ridit lite i skritt trav, han går i mkt bra form, stadigt, lugnt och väldigt samarbetsvillig. ..o glad.. har aldrig mött en häst som njuter av att jobba så!

Idag tänkte jag testa och se hur galoppen skulle bli från marken, vilket jag aldrig testa innan jag bestämde mig för att d va bäst att skippa ett tag.
Men icke då, hö galopp- jätte fin
Vä galopp- bara bytet av varv och ordet galopp gjorde hästen nervig o galoppera på stället,(han vet verkligen vad jag vill) ett par steg i rätt galopp som såg väääldigt underligt ut, gick så snabbt att mitt otränade öga inte kunde sätta fingret på vad.
Sen va d bara till att lugna ner stackaren igen.
Suck, då hästen ej är synligt halt och går så fint i andra varv är det väldigt svårt för ägaren att tro på mig när jag säger att jag tror att vi behöver en koll innan vi ska rida vidare :(

Hästen är fd travare, kan d ha med saken o göra? Lyssnar dock mkt bra på galoppskänkel så inga problem med oförståelse.
japp, så fick jag ventilera lite oxå, d va inte fel!:crazy:

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 506
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 790
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 328
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar