Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

C
Dressyr Okej , jag ska inte bli alltför långrandig men jag hoppas att kanske någon kunde ge mig lite tips ang . min ponny . När vi rider...
Svar
7
· Visningar
1 494
C
Dressyr Får jag rida på ett tredelat bett med fasta ringar på en dressyrtävling? Ska rida division III.. :confused:
Svar
2
· Visningar
700
Senast: skojfia_me
·
Dressyr Hej. jag har en häst som gärna korsgalopperar. De tränare jag rider för säger alla olika saker. Har ni några tips på hur man kan lösa...
Svar
15
· Visningar
3 392
Senast: Equiform
·
Dressyr Hej nån som vet nåt om detta märke och vad ny pris är ca har funderingar på att köpa en sådan så alla tips tar tacksamt emot. Hasr...
Svar
6
· Visningar
1 644
Dressyr Eftersom jag rider islandshäst så stöter jag ofta på att man ska rida halv öppna, och då jag är dressyrintresserad, undrar jag om ni...
Svar
14
· Visningar
1 447
Senast: cristobal
·
M
Dressyr Hej! Jag har en kallis travare, som har galoppen, men har svårt att samla sej i den. I fattningen går det FOORT men efter ett par varv...
Svar
4
· Visningar
1 039
Senast: Famke
·
Dressyr ..i tränsklasser för stor häst? Jag har plöjt igenom ett antal trådar och försökt avkoda TR, något som inte är det lättaste :angel...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Fossing
·
Dressyr Det är så att ponnyn jag rider gungar fram och tillbaka med huvudet i skritten. Jag har kanske inte världens stabilaste händer men även...
Svar
16
· Visningar
1 316
Senast: fjordtokan
·
Dressyr Jag vet att det är nästan omöjligt att säga såhär och att det bästa är att ta ut en sadelmakare. Men tänkte att man kanske kan få lite...
Svar
19
· Visningar
1 200
T
Dressyr Jag ska tävla i dressyr om två veckor, och jag har ingen aning om vad min polle ska ha för frilla! Kan inte tänka mig att rycka den...
Svar
18
· Visningar
1 453
Senast: Findy Lee
·
G
Dressyr Jag har en Bates Maestro Dressyr som jag gillar mycket och som passar bra på hästen. Köpte nyligen en Wintec close Contact hopp med cair...
Svar
5
· Visningar
1 661
Senast: Gaspardin
·
J
Dressyr såg en dressyr gjord i läder från glen gordon på hippson shopen...men jag såg inte några storlekar:confused: någon som har denna....är...
Svar
7
· Visningar
1 252
Senast: jupiter-judex
·
F
Dressyr Jag vet att det finns äldre trådar. Men jag ställer frågan i alla fall. Har funderat lite på hur olika personer beskriver hur de rider...
2
Svar
27
· Visningar
2 764
Senast: flashlight
·
D
Dressyr Äldsta dottern skall starta en lokal dressyrtävling om en månad. Nu undrar jag - det räcker väl då med den lokala licensen för 165 kr...
Svar
8
· Visningar
935
Senast: Athenalover
·
Dressyr Är de tillåtna på tävling?
2
Svar
31
· Visningar
2 677
Senast: bigganl
·
Dressyr och som kan passa häst som är vare sig särskilt svängd eller rak i ryggen tages tacksamt emot. Jag är åter i sadelträsket och ser mig om...
Svar
2
· Visningar
1 513
Senast: Maran
·
Dressyr En liten fråga... har hittat en super häst, han har en Appalosa Prestige dressyr sadel med bomvidd 37. Jag tycker att sadeln var hämsk...
Svar
15
· Visningar
3 285
Dressyr Ja, ni förstår frågan. Röösli, Jensen, Equipe? Fler? (Hermes?) Vad har ni för erfarenheter av de/n måttbeställda sadeln du har...
2
Svar
30
· Visningar
2 706
Senast: Rumpnissen
·
C
Dressyr Har nu försökt tyda mitt tr ganska länge, men utan framgång. Jag undrar om man kan bli uppklassad från lokal tävling med en d-ponny...
Svar
7
· Visningar
804
Senast: break_a_leg
·
Dressyr Har inte förstått dom riktigt. Jag får alltså rida in på banan med spö och till och med rida hela programmet med spö om jag vill? Det...
Svar
13
· Visningar
1 664
Senast: Anna-panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30