Svansporrar

Sv: Svansporrar

Det undrar jag oxå. Varför inte lägga in flera bilder på lite olika sporrtyper?

Fast det där låter ju väldigt konstigt ändå, tycker jag.

Man måste ju inte använda sporren för att den sitter där, och har man ovanan att nöta med hälen kan man ju sätta sporren långt ner och vinkla den nedåt. Eller?:confused:

Ja det kan man ju tycka:D !! Eller ändra läge på foten så att man inte kommer åt med sporren hela tiden:angel: !!!

aah. Läskigt att den går upp så ;) är väl bara ovan.
men det är ju bra så sett :)

Ah okej, e det en sådan där sak som snurrar på dom oxå? Eller är dom bara uppåtböjda?

Det finns nog alla varianter, precis som på "vanliga" sporrar.

Jag har en liten, slät trissa på mina, men den sitter så nedsänkt mot undersidan så den kommer egentligen aldrig mot hästen om jag inte vinklar upp hälen ordentligt.

Men jag har ju skaffat svanhalssporrarna just för att slippa göra det, så trissan hade jag kunnat vara utan, sas.:D

Enligt mig hamnar texten åt fel håll på dom där :D Dom där skulle jag helt klart lyckas sätta åt fel hål :rofl: Visserligen e jag ju så kort så jag inte kan köpa för liten häst :banana:

Kaknse det, har inte så stor koll på sporrar :angel:

Trots att jag har två par, fast det e bara ett par juniorsporrar å ett par vanliga dressyrsporrar som e neråtvinklade, tydligen ett måste om man ska tävla dressyr. Faktiskt gjort det en gång :)

Jo jag vte, jag sa enligt mig :D iochmed att jag har så himla *harkel* bra koll på sporar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Stora Enso Riksmästerskap i dressyr är avgjort för allra första gången under Linköpings Fältrittklubbs tävlingar i helgen.
Svar
0
· Visningar
107
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Det ska bli jättespännande. Jag ser fram emot samarbetet och utvecklingsarbete med ryttare och hästar. Dressyr är en otroligt vacker...
Svar
0
· Visningar
46
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blir världscup med julstämning i både hoppning, dressyr och körning när det blivit dags för London International Horse Show. Flera...
Svar
0
· Visningar
61
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka