Vilka sadlar går att måttbeställa?

Sv: Vilka sadlar går att måttbeställa?

vilken modell av Amerigo väntar du på?

Då har vi en lista:

Röösli
Jensen (stoppades de för hårt eller vem så något om det nångång?)
Equipe :love:
Hermes
Passier
Childeric
Cobra
Amerigo
Butet
Devocoux
Jaguar
CWD

Globus går bort... Även om de går att måttbeställa hatar jag dem... ;)

Jag har en Jensen hopp och min väninna en dressyr. De är måttbeställda och ligger kanon på ryggen. Jag upplever min hoppsadel som väldigt bekväm och att stöden sitter precis där jag vill ha dem.:love:

Det är väll ändå en sanning med modifikation, eller? Det finns ju ändå många fler märken som inte går att måttbeställa än som går det...

Märken som inte går att måttbeställa (som saluförs i Sverige):
Stubben, Globus, Knights, Pessoa, Gold Medal, Griffin, Wintec, Bates, BR, Pfiff, Kentaur, Jacson, H Dabbs, Lemetex, Prestige, Karl Niedersüss, HdR.

Märken som går att måttbeställa:
L&R/Arabian, Jensen, Jaguar, Dominus, Amerigo, Clincher, Antares, Frank Baines, Albion, Balance International, Bruno Delgrange, Passier, CWD, County, Edinburgh/Windsor/Wellington, Forestier, Guy Chanel, Ideal/Crown, Jeffries, Jeremy Rudge, Equipe, Cliff Barnsby, Kieffer, Childeric, Pariani, Röösli, Schumacher, Spirig, Sommer, Tolga, Spalding Chapman, Morris & Nolan, Butet, Hermes, Zaldi.

Som du ser, det finns avsevärt fler märken som man kan måttbeställa ifrån och det är främst de billiga märkena som man inte kan måttbeställa sadlar ifrån. Det finns många fler märken som man kan måttbeställa ifrån, men dessa säljs inte i Sverige så jag valde att inte ta med dom.

Senast ändrad:

Där ser man, nu har man lärt sig något nytt!

Ska kika vidare i denna djungel. Jag måste ut och provsitta sadlar snart. :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 422
Senast: Solstig
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 679
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 316
Senast: manda
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 432
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar