Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Men det är väl där PFs halvhalter, Flash följsamhet i rörelsen, Mimus lagoma grad av tvärning och Axels sitta rakt upp och ned kommer in..?
Fast det blir automatiskt en sänkning av tempot pga tvärningen, därför måste man försöka att bibehålla ursprungstempot.
Många fokuserar bara på att hästen tvärar taktmässigt med rak bål, och glömmer att den ska ta för sig framåt/ åtsidan.
Jag vet att det finns äldre trådar. Men jag ställer frågan i alla fall.
Har funderat lite på hur olika personer beskriver hur de rider sidvärtsrörelser och fått en tanke.
Så därför undrar jag: Vad tycker ni är allra viktigast att komma ihåg när ni rider en öppna, sluta eller skänkelvikning i trav, för att behålla kvalitén i traven och rörelsen. Vad får man inte glömma?
För mej är en sak helt avgörande men det är sällan det folk nämner om man ber dem beskriva har jag märkt. Kanske har jag helt fel
Samt för gärna fram inner axel istället
Ditovadå känner igen mig?
Hur många gånger har inte stackars tränaren sagt till mig att jag själv ska vara på väg rakt mot kortsidan? och inte vrida mig och vara på väg in i väggen typ?
(om vi nu rider slutan på långsidan alltså)
Skönt att man inte är ensam då
man känner sig ju inte lite trög när man får höra samma sak för hundrade gången - samma lektion
men nu har jag fattat iaf överlivet (rak linje mellan axlarna) ska vara vinkelrätt mot långsidan