Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

P
Dressyr Hej! Sitter här med lite funderingar på hur jag ska förbättra min sits. Det har aldrig varit några större problem förut när jag ridit...
Svar
6
· Visningar
1 127
Senast: heidi maria
·
Dressyr Letar sadel till hästen. Hästen i fråga har rak rygg och lite manke ett rätt ordinärt halvblod. Jag vill ha en sadel med extrem djup...
2
Svar
21
· Visningar
2 136
Senast: lizzie
·
F
Dressyr Ligger denna sadel bra eller dåligt?? Vad är i så fall dåligt? Ska den framåt eller bakåt eller vara kvar där den är?
2
Svar
24
· Visningar
2 592
S
Dressyr Jag rider mitt 6-åriga sto med ett tungfelsbett. Så fort man hade tränsat henne åkte tungan över bettet och hon gick inte att styra...
Svar
16
· Visningar
2 321
Senast: Spikkeltje
·
Dressyr Nu har den lilla fantasi jag hade, tagit slut. Har en unghäst som rids mycket ute i skogen vilket hon rivs mycket bra med. Men nu vill...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: Myzan87
·
U
Dressyr Har en ny sadel hemma på prov och är osäker på om den passar, behöver lite råd. Sadel, tycker jag, ligger bra. Kanske den är lite vid...
Svar
12
· Visningar
1 253
G
Svar
7
· Visningar
1 014
Dressyr Vad annser ni? Ska man eler ska man inte ha lindor på hästen när man tävlar dressyr??
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 106
Senast: Tebazz
·
Dressyr Ni som rider mycket på bana, dvs kanske ut i skogen 1 ggr per vecka, hur gör ni för att variera arbetet med hästen? Undvika...
2
Svar
26
· Visningar
2 716
Senast: M-Meduza
·
E
Dressyr Jag undrar vad det är för dressyr program som gäller om man vill vara med i ponnyallsvenskan? Får man välja vilket program man vill...
Svar
2
· Visningar
724
Senast: PrinceFair
·
D
Dressyr Jag känner mig ibland lite hämmad i min kavaj när jag tävlar.. vill ha ett material som gör att skuldrorna känns friare.. dessutom...
Svar
6
· Visningar
832
Senast: Damp_
·
M
Dressyr Vad är det för skillnad mellan flyingeknoppar och t.ex rullkoppar? :o
Svar
12
· Visningar
9 376
Senast: stranger
·
  • Låst
Dressyr nu är et så att jag har fått order :p om att använda graman på min ena häst. ordern fick jag av en dressyrtränare (som anses kunna sina...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: Fannih
·
Dressyr I TR står det väl såvitt jag minns att en tävlingskavaj ska vara figursydd och täcka höfterna. Men i övrigt då? Är det helt fritt? Jag...
Svar
19
· Visningar
1 375
Senast: Gwaeron
·
P
Dressyr Är de tillåtet att tävla stor häst på ett sånt bett ?
2
Svar
24
· Visningar
3 607
Senast: rabarber2
·
H
Dressyr Ni som tävlar dressyr vad har ni för tävlingskläder ?Vilket märke/namn på kläder/stövlar.Jag har en tendens till att köpa billigare...
2
Svar
27
· Visningar
4 580
Senast: borienburk
·
Dressyr När måste jag överge mina jodphurs och leggings och byta upp mig till stövlar? Har det att göra med vilken klass jag startar eller vad...
Svar
2
· Visningar
681
A
Dressyr Jag är helt HOPPLÖS på att komma ihåg dressyrprogram. Jag kan plugga in dom i två veckor, och kunna dom nästan i sömnen. Men när det väl...
Svar
19
· Visningar
2 471
Senast: super
·
Dressyr Jag har börjat rida igen efter nästan ett års uppehåll pga graviditet. Nu har jag fått förmånen att rida en mycket välutbildad...
Svar
8
· Visningar
3 072
Senast: Jate Volim
·
Dressyr jag vet inte om jag har hamnat under rätt rubrik nu.. men jag behöver hjälp. jag har en travare som jag tränar med och hoppas kunna...
Svar
7
· Visningar
892
Senast: feel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka