Sadel sökes (dressyr)

Sv: Sadel sökes (dressyr)

Albion, Frank Baines, Griffin, Cliff Barnsby, Jensen och L&R har också bred midja, men jag tipsade henne ändå om dessa märken då de kan passa hästen!
De flesta märken har lite bredare midja, de som har smal midja är främst italienska/franska/tyska sadlar, och de är oftast inte så raka. (framförallt inte italienska och franska sadlar)

Sv: Sadel sökes (dressyr)

Letar sadel till hästen. Hästen i fråga har rak rygg och lite manke ett rätt ordinärt halvblod. Jag vill ha en sadel med extrem djup sits och smal midja. Så tips tack ;)

Tanken är en beg sadel och priset bör ligga runt 8000:-

Min häst och min förra häst har/hade rak rygg. Endast Passier eller Albion ligger bra (SLK), Kieffersadlar kan gå i nödfall.

/Lizzie

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 320
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag letar efter en hopp-/allroundsadel till min häst med hög och bred manke, rak rygg. Inte alltför dyr. Han har en Kentaur Medea...
Svar
1
· Visningar
503
Senast: Jeps
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 137
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar