Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Vill ha tips! Man ska ju rida på volten som om den hade många hörn istället för att "dra" runt hästen i volten.Nu vill jag veta hur ni gör:)
Svar
14
· Visningar
2 227
Senast: rabarber2
·
Dressyr Hur mycket "klär ni upp er" till en klubbtävling? Tar ni hela kittet med kavaj och flätad häst, eller klär ni er i de finaste...
Svar
17
· Visningar
1 595
Senast: Nellie
·
S
Dressyr Vad gör jag för fel då även den mest skolade hästen efter en period med mig på ryggen tenderar att avbryta galoppen (nedsittning) när...
Svar
18
· Visningar
2 855
Senast: Arwyn
·
Dressyr Är det någon som kan ge definitionerna på dessa här? Hur ser man skillnaden?
Svar
6
· Visningar
3 746
Senast: fio
·
Dressyr Jo. Det står bl a att läsa i lite olika trådar här på buke samt i bo tibblins "ridlära" att du som ryttare ska sitta på sittbenen +...
Svar
4
· Visningar
909
Senast: majola
·
Dressyr Ja.. så blir det ännu en sadeltråd. Jag måste bara få klarat ut lite innan jag köper sadel.. Bomvidden - om jag har fattat det rätt...
Svar
10
· Visningar
2 465
Senast: mazarein
·
Dressyr hejsan! ursh, jag ska ge mig ut på min första dressyrtävling snart :crazy: (om jag vågar) det kommer ju sannerligen inte att gå så...
Svar
9
· Visningar
899
Senast: Tebazz
·
S
Dressyr Får man ha det eller ska det vara schabrak i dressyrklasserna?
Svar
15
· Visningar
1 111
Senast: My Beauty
·
T
Dressyr är det bara jag som reagerar på detta.. jag red en häst som är väldigt tung. det jag skulle göra för att få den på tygel var att korta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 062
Senast: PonnyBus
·
Dressyr Vi har fått hem ett nytt sto på prov och dom talade om att hon har tungan ute tills hon "lossnar" o arbetar rätt.. Men - tungan hänger...
Svar
14
· Visningar
1 913
Senast: Atlas
·
L
Dressyr Nu ska jag börja med Sluta hade jag tänkt, men har ingen annning hur jag ska lära in det. Skänkelvikning kan damen sen innan, skritt...
Svar
18
· Visningar
2 035
Senast: Love_energy
·
V
Dressyr Har problem med kindkedjetunneln på stången. Har en billig i gummi (kostar typ 20:-) men den har faktiskt lyckats vrida runt sig sist...
Svar
5
· Visningar
2 454
Senast: vampirida
·
Dressyr Letar fortfarande dressyrsadel till min Islandshäst. Det mesta glider fram på honom då han är lite smal över bogarna och behöver bredda...
2
Svar
25
· Visningar
4 801
Senast: moli
·
Dressyr nu äntligen har min pålle hittat en hyffsad form i hyffsat tempo i traven (för er som har läst mina gamla trådar...)... men... hur å...
Svar
13
· Visningar
985
Senast: Messy
·
Dressyr Hästen jag har på skolan är mkt svår att få lösgjord. Det bästa sättet är att galoppera mkt när man rider fram men det tar ändå lång...
Svar
11
· Visningar
1 100
Senast: Equiform
·
F
Dressyr Är det alltid skadligt att rida hästen förböjd, eller finns det tillfällen där det är ett riktigt tillvägagångssätt för att nå ett...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 533
Senast: My Beauty
·
R
Dressyr Jag har en ponnykorsning som mestadels gått som avelssto och sedan utbildats hoppning av tidigare ryttare. Nu sen vi köpte henne har...
Svar
12
· Visningar
1 073
Senast: Rio
·
S
Dressyr Vad tycker ni om dressyrsadlar med smalt skuren sits, är det något som ofta uppskattas speciellt av tjejer? Kanske det är ett sätt att...
Svar
19
· Visningar
2 191
Senast: MoQ
·
Dressyr Vet inte om man får ställa såna här frågor här, men jag gör det iaf ;) Har gjort en sådan här tråd för ganska länge sedan utan att få...
Svar
9
· Visningar
1 504
Senast: feel
·
S
Dressyr Jag har nyss fått en foderhäst som jag nu ska sätta igång efter att han i princip stått still i ett år (bara riden i skog) nu undrar...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: san_dra__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka