Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

V
Dressyr jag hittar inte dom gammla trådarna här om öppnor och slutor och grejor tänkte putta upp en sådan :D :D så jag får väll starta en egen...
Svar
3
· Visningar
995
Senast: vickis-pajala
·
F
Dressyr Hejsan alla Bukare! Jag har en fråga för alla de kunniga att bita i! Jag har ett fullblod som gått löp för X antal år sedan. Hon...
2
Svar
33
· Visningar
3 425
Senast: Mindy
·
Dressyr Hallå! Det jag fruktade har nu skett. Jag har fått så mycket muskler på vaderna att jag icke kan ha mina läderridstövlar längre :( Vill...
Svar
15
· Visningar
1 324
M
Dressyr har ingen bild men vill bara ha lite tips om vad som kan tänkas passa o vad som absolut inte borde passa. halvblod med mkt fullblod...
Svar
8
· Visningar
1 236
Senast: M-Meduza
·
F
Dressyr Hur viktigt är det att ryttare sitter mitt över hästen? Kan man komma till ändamålsenlig ridning med överlivet bakåtlutat eller...
2
Svar
32
· Visningar
2 684
Senast: jacko
·
U
Dressyr hur värmer ni upp hästen inför ett dressyrpass? hur länge? vilken form går hästen i? vilken gångart? min häst trivs bäst med att...
Svar
14
· Visningar
1 268
Senast: Ganesco
·
Dressyr I TR kan jag utläsa vad som gäller vid utsmyckning av pannband men hittar inget om nosgrimman. Jag har precis köpt ett träns med två...
Svar
3
· Visningar
971
Senast: keramin
·
K
Dressyr Hej, håller på med att sätta igång en häst efter att hon stått i ca två månader. Har ridit henne nu i cirka 3-4 veckor regelbundet. Det...
Svar
18
· Visningar
2 136
Senast: GoldenHeart
·
Dressyr Hej. Min häst har en tendens att dra mina händer fram och tillbaka när jag rider. Har ni något förslag på hur jag kan hålla min hand...
Svar
19
· Visningar
3 752
Senast: flashlight
·
Dressyr som är tillåtet på tävling. Nu när man får ha delat gummibett på dressyrtävling innebär det oxå att man får ha det som bridongbett med...
2
Svar
21
· Visningar
1 858
Senast: Centaur
·
F
  • Låst
Dressyr Hur förbereder ni galoppfattning på en extremt välskolad häst? Förbereder ni alls, eller tänker ni bara?? Hur gör ni själva...
Svar
3
· Visningar
1 106
Dressyr Vet ni vart man kan köpa pikeur dressyrkavaj till barn? El någon liknande.. Och dressyrstövlar med juniorskaft?? Det ska inte vara...
Svar
6
· Visningar
1 156
Senast: Unica
·
Dressyr Hallåj! Får man ha sitt namn broderat på schabraket på dress.tävling? har inte funderat på det tidigare, men blev lite osäker nu...
Svar
3
· Visningar
825
Senast: Micaela
·
Dressyr *dåligt minne* Får man ha sadelgjordstunnel på sadelgjorden när man tävlar dressyr?
Svar
11
· Visningar
952
Senast: Centaur
·
Dressyr Vad är den främsta skillnaden för arrangören om man har en lokal alt regional dressyrtävling?
Svar
2
· Visningar
777
Senast: PrinceFair
·
S
  • Låst
Dressyr Riskerar man att förlora kännslighet i hästens laner om man rider för mkt på graman? Endel anser att de är nödvändigt för att korrekt...
Svar
5
· Visningar
1 227
Dressyr Mom 211 Nytt moment: Prisutdelningar/ceremonier Vid inbjudnings-, lokal- och regional tävling bör de tre främst placerade pristagarna...
2
Svar
34
· Visningar
2 835
Senast: Magnum
·
S
Dressyr varför drar många tillbaka skänkeln när de skall driva en häst i en dressyrsadel? Är det pågrund av att stöden inte är lika stora bakom...
Svar
6
· Visningar
921
Senast: stallkompis
·
J
Dressyr Jag har ganska länge undrat hur man gör det... :confused: J ag har inte fattat, har det någon likhet med fram och...
Svar
6
· Visningar
1 085
Senast: flashlight
·
A
Dressyr Jag vet vad som ska ändras men behöver tips på hur. Jag behöver få bak överlivet, främst i lättridning, bak med axlarna och bättre...
Svar
15
· Visningar
2 047
Senast: IrishDraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka