Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

F
Dressyr Hej! Jag har ett fyraårigt sto som jag gärna vill tävla med. Kan man tävla med fyraåringar i vanliga klasser eller får man bara tävla i...
Svar
2
· Visningar
1 239
Senast: Fannyyy
·
M
Dressyr Böjning Ställning Spårning Tangeringspunkterna på en volt Sedan så undrar jag bara om volter är en lösgörande övning eller vad är...
Svar
9
· Visningar
1 854
Senast: hellas
·
C
Dressyr Nu är de så här att jag ska vara med på min första Dressyrtävling! En LÄTT c:1 , Eftersom jag precis tatt grönt kort, så har jag för...
Svar
10
· Visningar
898
Senast: Cheeky_nicke
·
  • Låst
Dressyr Vet att det finns många sitstrådar, men.... Vi har pratat om bollsitsen o följsamheten många gånger, men oftast ser teorin o...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 543
E
Dressyr Ja, som rubriken säger så. Vad brukar ni ha på er hästs ben när ni rider dressyr? (träning). Har hört en massa olika varianter om det...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 383
M
Dressyr Hej ! jag är en hopp/ fälttävlans ryttare ( ponny ) som har tänkt starta några dressyrtävlingar nu till våren och har lite frågor...
Svar
12
· Visningar
1 148
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Förra tråden låstes och togs bort pga att titeln var missvisande. Så nu görs ett nytt försök :) När jag gick på ridskolan fick...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: Punkity
·
Dressyr Antar att det har med dressyr att göra men sen tar det stopp. :o :angel: Någon som kan förklara det lite snabbt för mig? Tack. :)
Svar
4
· Visningar
2 625
Senast: Findy Lee
·
Dressyr Där skrev hon att man först lär in tekniken, för att sedan jobba vidare med kvalitén o styrkan. Om man nu har ett lättare sätt att...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 914
Senast: axel
·
Dressyr Får man använda gaiters + Jodphursskor på dressyrtävling eller är det enbart ridstövlar som gäller? :confused:
Svar
2
· Visningar
920
B
Dressyr Hej alla ni som är duktiga på dressyr sadlar. Jag skulle nämligen behöva lite tips. Det är så att jag provade en stallkompis dressyr...
Svar
16
· Visningar
1 282
Senast: Lottiz
·
Dressyr Vilka kan ni rekomendera? Kollar lite på olika märken nu för framtida utprovning. Men vill ha en med riktigit djupt säte, bra stöd och...
Svar
19
· Visningar
2 279
·
P
Dressyr Nu är det dags för mig att köpa en ny dressyrsadel. Men nu undrar jag hur jag ska gå tillväga för att hitta den perfekta sadeln som ska...
Svar
14
· Visningar
2 598
·
Dressyr Sitter och funderar lite. Vilken sadel skulle kunna passa? Går nu med en Edinburgh som ligger bra, men den är något för böjd.
Svar
8
· Visningar
1 028
·
Dressyr Vi har ju haft en tråd nu med vad man har för sadel men nu kommer min fråga. Vad ställer ni för krav på sadlar och varför? Jag har fått...
Svar
17
· Visningar
2 691
Dressyr Jag har min häst under igångsättning efter behandling av 2 st kotleder. 1 grad hälta på böjt spår vä fram. Det var okej att rida i...
Svar
11
· Visningar
1 889
Senast: axel
·
A
Dressyr Nu har jag tänkt ge er bukare nånting att bita i ;) vad säger ni om: - Kort, svängd rygg med 115-120grader i bomvinkel? Klickbar...
Svar
15
· Visningar
1 166
Dressyr Är det någon som vet något om den sadeln? Hur är den i bommen? Passar den raka eller svängda ryggar? Någon som ridit i den? Skriv gärna...
Svar
2
· Visningar
1 744
Senast: BancoB
·
Dressyr Vad är det som gör ett kandar såååå mycket skarpare och mer avancerat (för hästen i första hand) än en pelhamstång?:confused: I...
2
Svar
32
· Visningar
4 337
Senast: ecila
·
S
Dressyr Nu är det så att jag har ett enormt problem, det är i grunden ett dressyrproblem och inte ett islandshäst problem, därför ligger tråden...
Svar
9
· Visningar
1 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Bildtråd
  • Tips ang "spjälka" ben

Omröstningar