Benskydd eller lindor vid träning?

Sv: Benskydd eller lindor vid träning?

Ett tag hade jag bara lindor. Oftas bak men i bland runtom också. Men nu har det mest blivit skydd fram och bak. Har inte orkat linda.
Fast jag tycker det är bättre med lindor än bara skydd. Får ta mig i kragen och linda nästa gång.

Jag har varit hästlös nu ett tag, men jag körde med svarta lindor och svart schabrak på min svartbenade häst under träning för instruktör, och svarta benskydd när jag red till vardags. tyckte det var diskret och snyggt. Hände att jag rullade på de vita, men det var inte så ofta. Får se hur det blir nu när jag köper ny häst :)
Ulrika

Beror helt på vilket humör jag är på. Men oftast så lindar jag när jag rider i ridhuset och då med fleecelindor och pad.

När jag rider ut så har jag skydd runt om.

jag använder alltid lindor när jag tränar, för att det ger skydd och stöd och sen så är det ju snyggt också:)

Jo, klart de är snyggt :banana:
När jag börjar träna för dressyrtränare så får jag väl skaffa mig ett par snygga :D

När vi rider för tränare har vi alltid lindor, annars kör vi med:
- Benskydd runt om + boots fram på Frida (varierar med lindor bak pga gallor)
- Benskydd fram på Forsythia
- De andra har inga skydd.

KL

Varför har ni de gammalmodiga lindorna:p Det är precis lika snyggt med dressyrskydd med paddar under. Det har jag sett att många duktiga har nu också, så då har jag för gott (:angel: ) lagt bort lindor på träningar. Det tar en evig tid med dem och skydden sitter bättre, dessutom. :bow: Jag har några lite fluffiga mjuka paddar under, såna med kanaler. Mkt enklare.

Jag använder i stortsätt alltid lindor... Tycker det är bäst för hästen, risken för skav är betydligt mindre än vid användning av benskydd, det är mycket snyggare och efter att ha lindat på och av 2-3 hästar i ett antal x år nu så går det fort.. har benskydd ibland, typ om jag ska skritta på banan eller om det är riktigt lerigt på banan.. Men har alltid lindor när jag rider ut och tränar för tränare och för det mesta hemme också =)

Har dock inhandlat ett par sådana dära dressyrskydd med ludd i som jag kan ha på tävling så mamma o pappa inte ska behöva stå och linda av och så att Miranda inte ska behöva stå still för länge på framridningen. =)

Har ALLTID skydd när jag rider eller går ut och går med honom. Oftast blir det lindor runt om men är det ont om tid har jag mjuka dressyrdamasker med ludd innuti :d

Jag använder i stortsätt alltid lindor... Tycker det är bäst för hästen, risken för skav är betydligt mindre än vid användning av benskydd, det är mycket snyggare och efter att ha lindat på och av 2-3 hästar i ett antal x år nu så går det fort.. har benskydd ibland, typ om jag ska skritta på banan eller om det är riktigt lerigt på banan.. Men har alltid lindor när jag rider ut och tränar för tränare och för det mesta hemme också =)

Har dock inhandlat ett par sådana dära dressyrskydd med ludd i som jag kan ha på tävling så mamma o pappa inte ska behöva stå och linda av och så att Miranda inte ska behöva stå still för länge på framridningen. =)

Men jag rider en superkänslig häst som får skav av allt men inte av skydd med ludd eller de där supermjuka paddarna med kanaler i luddigt tyg det kommer inte ett sandkorn innanför:idea: Inte heller blir det skav av andra skäl som fukt tex.

Allt går att tvätta i maskin så det är lätt att ha dem rena o fräscha också:idea:

Vad är det för dressyrskydd med ludd i som alla har? :D Nyfiken!! Ingen som har någon bild :d

Trening for trener: Bandasjer på alle 4.
Trening hjemme for meg selv: Benskydd evt. bandasjer om jeg har god tid.
Oppvarming ifm. stevne: Hvite bandasjer.

Jag brukar linda min häst runt om och hinner jag inte så använder jag bandagetter, snabbt och smidigt och ger bra stöd! :)

Jag har vanliga, dels med fårskinn som jag lägger i själv, dels med mjuka kanalsygga paddar med nåt slags supermjuk insida minns ej märke. Har inga bilder. Paddarna är vita så det ser ut som vita bandage på avstånd:angel:

jag har funderat på att köpa PIAFF dressyr skydd. Men har aldrig kommit till skott och gjort det.

Sen så gillar jag lindor för det blir nästan aldrig grus i dom och om det blir det så tvättar jag dom med detsamma. :rofl:

Sen så har jag ALLTID sen skydd lr lindor när jag rider... oftast lindor och det inte är super lerigt ute då åker senskydden på.

Gillar lindor bättre än senskydd då senor osv värms upp fortare.

okej, jag förstår inte riktigt :angel: men, men, vad finns de att köpa någonstans? låter bra att ha på tävling och så :p

okej, jag förstår inte riktigt :angel: men, men, vad finns de att köpa någonstans? låter bra att ha på tävling och så :p

Jag köpte mina skydd på Globen, minns inte märke:confused: Paddarna i vanligt hästsportaffär dom är lite dyrare än vanliga men värda det, så mjuka. Men det finns nog skydd i de flesta hästsportaffärer. Dressyrskydd alltså som inte är hårda, så sen skydd är. De är mjuka och sköna, lite vadderade liksom, med kardborrband.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 475
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 490
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 510
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025