Benskydd eller lindor vid träning?

Sv: Benskydd eller lindor vid träning?

Jag brukar ha paddar och lindor runt om ifall jag ordnar ponnyn. Ordnar pappa själv eller har vi bråttom så blir det benskydd runt om. Det beror ju på vad som passar en själv och ponnyn, jag har aldrig haft några problem med skav på benen på någon utav mina 3 ponnyer.
Däremot har dem alltid skydd/lindor när jag rider/longerar/leder i skogen, och dem har alltid boots fram när dem har isbroddar.

Benskydd endast bak.
Är för snål för senskydd fram, de är så svinigt dyra.
Han behöver inte det heller så speciellt mycket, utan stryker sig lättare bak.
Ibland slänger jag på ett par boots fram ifall han skulle trampa sig på ballarna, men annars inget.
Har väl funderat på vita lindor, men ser inte poängen om man nu inte tränar dressyr på högre nivå.

Tycker det känns som om många slänger på sina hästar en massa dyr och onödig utrustning mer för att visa hur "bra" hästen är som behöver det.

Jag rider helt utan benlindor och benskydd.

Ibland kan jag ha på ngt av det (även boots ngn gång) bara för att jag vill att hon ska kunna gå även med det på sig.

Men annars har jag ingen anledning att ha det, hon går lika bra utan.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 475
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 490
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 510
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka