Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

X
Dressyr Undrar om det är någon som har samma "problem" som jag har med min ponny, eller om någon skulle kunna komma med en bra förklaring till...
Svar
6
· Visningar
2 466
Senast: Cailla
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger rätt, men nån av moderatorerna får flytta på den om den är fel :smirk: Jag kom på en sak när jag...
Svar
9
· Visningar
1 672
Senast: SweetBriar
·
C
Dressyr Det verkar vara så olika uppfattning om när man är redo att börja rida på kandar, vad tycker ni?
2
Svar
27
· Visningar
6 400
Senast: pinky
·
C
Dressyr Hej ! Jag letar efter ett kandar till min kille. Har kollat allt och överallt ! Denna färgen är svår att få tag på och det enda...
Svar
6
· Visningar
1 115
Senast: Ickiz
·
S
Dressyr Vad har ni för träns på era unghästar? jag har numera skrotat Aachengrimman (tagit bort snokremmen) för min häst blir så irriterad av...
Svar
11
· Visningar
1 418
Senast: Murray
·
Dressyr Jag tänkte jag skulle reda ut mina begrepp om bak och framdelsvändningar. Hur gör man och vad är detta bra för??
2
Svar
32
· Visningar
6 198
Senast: Findy Lee
·
Dressyr Jag har nu börjat ta dressyrlektioner med min 4 åriga arabhingst. Jag har problem med att få honom rak i en volt, han blir alltså för...
Svar
19
· Visningar
2 374
Senast: Madick
·
Dressyr Idag när jag var och red i ridhuset kom det in en person som red sin häst på kandar. Det jag lade märke till var att hon hade en...
Svar
6
· Visningar
1 388
Senast: pinky
·
N
Dressyr Är en (extremt) nybliven dressyrryttare som sliter med att hitta rätt tempo i arbetstraven, på de två tävlingar vi stället upp har vi...
2
Svar
32
· Visningar
3 527
·
H
  • Låst
Dressyr Hjälp mig! Jag behöver hitta engelska dressyrtermer för skänkelvikning, mellantrav o andra termer som man hittar i ett Lätt...
Svar
4
· Visningar
2 446
Senast: Degree
·
S
Dressyr Jag gör mitt projektkarbete nu (i 3:an) i form av en kür till musik som jag själv spelar. Jag undrar om det är någon som har några tips...
Svar
1
· Visningar
839
·
Dressyr hur sjutton gör jag på bästa sätt.. han vill inte lyssna på skänkeln riktigt i traven..sitter jag ner går det bra..rider...
Svar
5
· Visningar
856
Senast: stintomara
·
J
Dressyr Detta året har jag börjat rida mer seriös dressyr och börjat tävla lite. Jag har snabbt insett hur mycket svårare det är än hoppning...
Svar
4
· Visningar
1 005
Senast: Jojjo_93
·
D
Dressyr Har kommit fram till att jag är helt värdelös på att få in ytterbogen vid voltarbete....:mad: nån som har nån ide på hur man kan lösa...
Svar
11
· Visningar
2 630
Senast: Spiggen
·
Dressyr Har glömt bort det där :crazy: Vad ska hästen kunna i Lc, Lb, La o.s.v? (Bara dressyr, därför ligger den här)
Svar
3
· Visningar
868
Senast: Punkity
·
B
Dressyr Hur skall tyglarna vara under en LB:1 (2006) När man rider -Mellanskritt-Ökad skritt-Mellanskritt- Sist dottern tävlade fick hon...
Svar
4
· Visningar
1 130
M
Dressyr Sitter här och planerar vårens starter i dressyren. och då kom på att många tävlingar läggs på grusbanor... Vf är det så... Vf...
Svar
13
· Visningar
1 786
Senast: suisyola
·
R
Dressyr Undrar över bomvidden på County competitor. Provade en fit 3 idag och den var helt klart för vid, en strl mindre hade nog legat bra...
Svar
4
· Visningar
4 548
Dressyr Hej! Jag ska döma en LD:1 på en liten informell tävling på lördag och då jag inte dömt så många dressyrprogram så undrar jag hur hård...
Svar
10
· Visningar
2 588
Senast: Camilla_H
·
Dressyr Jag ska erkänna att jag inte vet mycket om märket, men det verkar vara lite svårt att få tag i en begagnad i Skåne i ögonblicket. Om...
Svar
6
· Visningar
1 224
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka