Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag menar enaxlatsläp och boogiesläp (äkta el. oäkta)
Det gungar, hoppar och är mkt mer ostabilt i ett enaxlat släp. Prova att köra honom i en boogie, bara för att se. Jag tror att problemen kommer att försvinna då. Hästar som håller på sådär gör oftast bara det i enaxlade.
Tycker att du har ett bra tempo.
Hästen ska arbeta i arbetsgångarterna o röra på sig.
Det är inte samma sak som flashigt.
Ryttare på lägre nivå kan oftast inte rida flashigt när de oftast inte har timingen med tygeln.
Därför blir de hästarna oftast bara korta i sitt steg.
Det krävs att hästen får rörelsefrihet för att just- kunna röra sig så mkt som den kan.
Din häst ska ha energin för att kunna börja att sätta sig lite, annars blir det lätt att hästen börjar att röra sig med bakbenen efter sig istället.
Fint ekipage.
Ser ut att bli ganska studsig i galoppupptagningarna. Skulle tänka lite öppna där.
Nej, flashiga är vi inte, men det är inget vi strävar efter i nuläget heller.
Galoppupptagningarna har blivit lite bättre, vi har fått jobba jättemycket med dem. Har kommit på att det hjälper om jag jobbar med dem på töm. Hon hittar sin egen balans bättre om hon får gå från galopp ner till skritt via trav på töm. Hoppas att det ska hjälpa upptagningarna under ryttare sedan så att säga.
Sedan inne på banan kan hon bli lite laddad när det är dags för mellangaloppsdiagonaler och det gör det svårt att göra balanserade och harmoniska avbrott..
På mitt sto kan jag öka mkt även korta sträckor o sen bara trampa ner i innern-sätter sig o är tillbaka snabbt.
Lite westernstuk, men jag behöver inte ta i henne.
glömmer bort det där ibland Ska införa det på val. oxå.
håller med saigon, pröva boggie, Min miranda (skimmlen) vill inte åka enkel, fast att vi tog bort mellanväggen så väsnades hon, slutade när vi köpte boggie istället, slutade med att det knappt gick o lasta henne i den enkelaxlade..
Visserligen kanske lite i överkant högt tempo men det är mycket bättre än för lågt, tycker jag. Ni har energi och engagemang! Hon är inte heller rantig vad jag kan se och bara ilar på utan går verkligen stadigt.
Ur det kan du få mer samling sen när du kan sätta hästen lite mer. Du har en bra utgångpunkt för arbetet. Tycker jag.
Och ang mellangaloppen som du skrev om så tänk ta tillbaka tidigt, vänta inte till slutet av diagonalen utan börja tänka tillbaka tidigare om det blir lite väl "glatt" där. Bättre att ta tillbaka lite tidigare än att få problem i avbrottet tycker jag.
Ursäkta ett sent inlägg... Jag kan försöka lägga upp nån film men jag har inget vidare snabbt bredband så det kommer nog tyvärr inte att fungera så bra... Är det nån som vet en bra sida som man kan lägga upp filmer på? Helst inte youtube
Kropp & Själ
Lite konstig rubrik, men går det att ”träna” så att man blir riktigt rejält trött utan att träna?
Bakgrund: För ca 2,5 år sedan var jag...
Hundavel & Ras Bekanta till ena grannen har en MAS... och det är ett litet kräk, helt ärligt. Det är en sådan hund som jag absolut inte går i närheten...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.