Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Dressyr Jag har ridit på ridskola sedan jag var 4 år, mina föräldrar har haft hästuppfödning och jag har sedan liten alltid haft egen häst, jag...
Svar
8
· Visningar
1 248
Senast: susanne
·
H
Dressyr Har ett sto på 7 år som jag nu efter c:a 4 månaders konvalecens satt igång igen. Vi har nu varit igång i c;a 2 1/2 månad och har så...
Svar
15
· Visningar
1 432
Senast: PrinceFair
·
L
Dressyr Har det problemet med d-ponnyn. Hon kräver så mycket framridning, och det känns lite trist att det aldrig går att åstadkomma något bra...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 617
Senast: Totola
·
E
Dressyr Hej alla dressyr ryttare/fantaster! Jag var med om en tankvärd sak på en träning här om dagarna, tränaren sa där att det är helt...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 059
Senast: Anna_
·
Dressyr Till alla er som letar sadlar till era hästar, skulle ni kunna vara snälla och samla alla frågor angående samma häst i samma tråd. Som...
Svar
4
· Visningar
931
Senast: break_a_leg
·
Dressyr Jag har ett ganska grundläggande problem med en av mina hästar- hon är väldigt stum i munnen. Och jag tycker att jag har testat allt...
Svar
12
· Visningar
2 209
Senast: NiAl
·
G
Dressyr försöker citera så gott jag kan: -"en häst som inte kröker på nacken, vad kan man göra?" -"man håller stadigt på yttertygeln, och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 286
Senast: Equiform
·
D
Dressyr Har hört att tredelat bett inte ska vara bra för hästen eftersom det typ kan klämma i munnen på hästen eller nåt liknande. Är det sant...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: PrinceFair
·
H
Dressyr Har testat lite med galoppombyten på pollen min. Men oftast får han inte med sig bakbenen:crazy:. Jag kanske gör fel på något...
Svar
1
· Visningar
767
·
B
Dressyr Jag måste köpa ny sadel då min nuvarande skaver även om man har en padd under. Har tänkt på 4 olika sadlar 1. Olympic Jessica 2. Hippos...
Svar
9
· Visningar
1 240
Senast: Buckingham
·
Dressyr jag behöver tips på vas om kan passa denna herre jag vill ha en sadel med smalt säte o stora stöd o helst ganska djup...
2
Svar
26
· Visningar
2 163
Senast: My Beauty
·
Dressyr Dressyr träns!! vilket tycker du är det snyggaset tränset? bästa märket? (kvalitet o prisvärt) bästa tygelsorten? (som man får...
2
Svar
27
· Visningar
2 979
Senast: malinsky
·
  • Låst
Dressyr Jag har inte så stor erf av sadlar, men nu när jag letar ny så hittar jag massor av märken :o Kentaur verkar passa min häst, ska...
Svar
5
· Visningar
3 868
·
P
Dressyr Nu kära bukare så skulle jag vilja ha lite tips! Min häst vill inte riktigt sätta under högerbak i högergaloppen. Tränar mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 932
Senast: Emmas_pubbe
·
L
Dressyr Vad har ni för bett när ni tävlar? Nr 1 :banana:
2
Svar
26
· Visningar
2 071
·
T
Dressyr Jag har en häst som verkligen behöver jobba i lång och låg form. han är van att gå hög och med sänkt rygg:angel: :angel: Jag vill ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 355
·
Dressyr Kan man ha det tycker ni? Eller ser det dumt ut, kanske bör vara ss-spännen om man har vitt foder? Vill ha ett träns/kandar med bred...
Svar
11
· Visningar
1 313
Senast: Victovie
·
A
Dressyr Jag har köpt nytt träns och tyglarna som matchar tränset är så hårda. Går det att mjuka upp vävribbtyglar på något smidigt sätt? Kanske...
Svar
16
· Visningar
2 269
Senast: Victovie
·
Dressyr Jag har en Crown Warmblood på min häst just nu och vad jag kan se så ligger den helt ok. (Utprovad hos Mustang) Men den rör sig i...
Svar
4
· Visningar
849
Dressyr Min häst är så otroligt lurig. När jag rider med spö går han som en klocka, pinnar på jättebra och bjuder framåt. (jag behöver aldrig...
2
Svar
28
· Visningar
3 736
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar