Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

F
Dressyr Vad är det för skillnad på en tysk och en svensk halvhalt?? Eller är de kanske lika??
2
Svar
31
· Visningar
2 510
Senast: Eragon
·
M
Dressyr Måste man ha plastrong eller slips? Eller räcker det med vit skjorta m. hög hals under kavajen?
Svar
4
· Visningar
882
Senast: sweep
·
C
Dressyr Vet inte om tråden ligger rätt... Det är ju kanske dels en ridfundering, och dels en utrustningsfundering... Moderator får flytta den...
Svar
18
· Visningar
1 952
Senast: Zephyr
·
B
Dressyr Det finns inga dumma frågor :angel: Det har alltid varit självklart för mig att ha stidlägerna över kåpan på sadeln på allround och...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: BancoB
·
Dressyr Hejsan! Undrar lite över vad ni dressyr-ryttare använder för hjälm, måste köpa ny och vet faktiskt inte vad jag ska köpa för någon...
Svar
10
· Visningar
1 226
Senast: Laivine
·
F
Dressyr Har hört talas om att en del ryttare stannar sin häst genom att knipa med knäna. Det låter så himla konstigt i mina öron eftersom min...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 743
Senast: Tant Gredelin
·
Dressyr Jag rider min häst på rakt bett, det är det han trivs bäst på men vi har börjat använda ett tredelat från Sprenger dock har det en rulle...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: Breccia_
·
Dressyr Vad ger bäst frihet för hästen, en lång dressyrgjord eller en kort? Nu menar jag inte en så lång gjord som man har till en sadel med...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: Vimsan
·
Dressyr når jag rider min kille så går han ofta bakom lod, spelar ingen roll hur mkt jag ger efter på tyglarna å driver fram honom, rider honom...
Svar
18
· Visningar
1 640
Senast: Equiform
·
S
Dressyr Hej! Jag skulle gärna vilja ha lite tips på hur jag skulle kunna göra min sits bättre. Gärna lite övningar och grejor man kan tänka på...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 025
Senast: flashlight
·
Dressyr I förrgår köpte jag tyglar som är som veckade där det normalt brukar vara flätat.. i det veckade gick det igenom en rak läder "rem"...
Svar
4
· Visningar
1 158
Senast: banjo
·
Dressyr Just nu fungerar allt väldigt bra för mig och hästen i dressyren. Men vi har ett stort problem som inte riktigt vill ge med sig och det...
2
Svar
27
· Visningar
1 913
Senast: Nussikan
·
Dressyr Nån som har tips på några enkla övningar som hjälper hästen att sätta sig mer på bakdelen?
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Angel
·
Dressyr Är det tillåtet att starta 2 klasser (LB:1 och LB:2) med en femåring på samma dag? Är så himla ny på dressyrtävlingar, tävlar...
Svar
2
· Visningar
778
Dressyr Utbildningsmässigt alltså inom dressyren, om man rider stort kallblod? han är ju ändå bra tung och har ju vikt och kropp emot sig
6 7 8
Svar
157
· Visningar
10 554
Senast: Solis
·
  • Låst
Dressyr jag tröttna på detta eviga stängandet av varenda tråd som finns på dressyr. Vad exakt är det du vill ha B_A_L? Ska inte ett...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 946
Senast: Gunnar
·
H
Dressyr Det finns så många trådar om hur man "gör" för att utföra olika rörelser och såvidare! Så jag tänkte höra lite hur ni tänker rent...
Svar
16
· Visningar
1 320
Senast: zanzan
·
Dressyr Har sökt i forumen men hittar inte de svar jag letar efter, så min fråga till som skolat in era hästar på kandar själva är: - Hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 673
  • Låst
Dressyr Kan vi inte göra ngt roligt istället Kan vi inte hitta bra saker som vi beundrar och gillar i videos och sånt. Inte leta fel utan...
Svar
2
· Visningar
997
  • Låst
Dressyr http://www.myvideo.de/watch/571778 Råkade hitta denna lilla video på nätet. Undrar nu om detta är den berömde Donnerhall? Pampigt och...
Svar
13
· Visningar
1 501

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka