Nu börjar iaf

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nu börjar iaf

Tar inte alls illa upp. Jag tycker bara det är synd att alla inte får vara som de är och låta bli att svara om det inte passar. ALLA borde få vara välkomna, oavsett...lixom...

Sen att trådar lixom denna ska behöva komma upp ens tycker jag är tragiskt. Vi är väl mestdels vuxna människor som borde kunna ta ev missuppfattningar/irritation osv via PM, men jag ska å andra sidan inte sitta och tala om hur andra ska göra.

Eller nåt.....:idea:

nu lägger jag in denna smiley för att visa min distans och "no offense ......:D

Den betyder = jag tar inte mig själv på blodigt allvar - det behöver du inte göra heller....

alltså ta mig på allvar

hur man tar sig själv på allvar lägger jag mig inte i

Attan:devil: fast det var tänkt att se till att ingen tog illa upp - så kan de ta illa upp ändå - om de läser med fel betoning :o
Vad göra....:eek:

Jag vet inte

.................

jaja - jag har i alla fall försökt :crazy:
så tokig JAG känner mig

det verkar inte finnas någon ände på detta...............

Sorry Malinsky :D = se ovan
- allt är snällt tänkt

lev väl

Jag måste nog göra dom besvikna som tror att jag är Ute efter att pika speciella personer, och erkänna att ni är nog inte tillräckligt intressanta för att jag skall lägga energi på det:o
Framförallt är jag inte tillräckligt smart

Jodå du är smart Susan, förringa inte dej själv. Smart är du.
Och nej, alla som har minsta invändning mot dina resonemang är inte intressanta. Det har framgått tydligt. Bra att du klargör det.

Det blir däremot intressant att följa hur folk kommer att uppfatta dej på "ditt" nya forum. Om de förstår bättre.:idea: Det gör de säkert.

Senast ändrad av en moderator:

Har jag missat något? Har sus ett nytt forum :confused: Eller anspelar du på Fios skämt.. nu hänger jag inte med

Hm du har svarat på ett inlägg som var en allmän reflektion till Malinsky.

för övrigt får du gärna säga Du till mig, jag är inte "folk" eller "ni".

Är det humor när ingen annan än en själv skrattar?

Om man hela tiden märker ord o anser att benämningarna inom svensk dressyr är skällsord, så blir det aldrig ngn diskussion.

Det finns säkert ord på ryska eller spanska som är bättre enligt andra, men nu diskuterar vi på svenska, då kan man åtminstone FÖRSÖKA att förstå innebörden på ett ungefär.

Det är helt klart ett sätt att sätta sig på folk när man hela tiden svingar sig med kända citat som det vore ens egna upptäckter o att de tyska begreppen är det enda som duger.

Inte ens elitryttarna påstår att deras sätt är det enda rätta o när ngn med ringa egen erfarenhet mästrar blir det inte trovärdigt alla gånger.
Tar detta nu för att det är inte första o troligen inte den sista gången som du säger adjö.

Har jag missat något? Har sus ett nytt forum :confused: Eller anspelar du på Fios skämt.. nu hänger jag inte med

Jag anspelar på att klassisk dressyr är det Susan (och andra självklart) är mycket intresserad av och uppskattar ett eget forum för. Helt enkelt. Jag är också intresserad av det och kommer självklart att läsa där också.

Susan: jag tar det här också så blir det inte så många inlägg:o

Jag gillar självironi - med det tolkades på helt annat sätt

Det är inte mycket självironi i att skriva i svar till mej att jag är okunnig, förvirrad eller saknar insikt om jag inte tycker som du. :confused: Då har vi nog ett begrepp till vi inte tolkar på samma sätt. :crazy:

Ang dina privata relationer till fio så har ju inte det ett dugg mad vad som påpekas här (ang attityd till oliktänkande) att göra. Det var inga problem att förstå att du anspelade på privata diskussioner med din :devil: -gubbe, men det är ju inte temat här vem du har privata relationer till? Utan hur du i eller mellan raderna får fram hur ointressanta alla är som tycker annorlunda än du, i någon fråga.:crazy:

Vi kommer nog ingen vart i diskussionen. Men självironi hade oftare varit klädsamt, om vi nu menar samma sak med det. Kanske gäller fler av oss, bäst att säga innan nån annan påpekar det....

Senast ändrad av en moderator:

Jag har nu gett några användare en ofrivillig viloperiod härifrån.
Förhoppningsvis kan vi redan nu och även efter dessa viloperioder försöka hålla en trevligare stämmning här inne.

Det fanns fler som kanske borde fått en viloperiod, jag hoppas ni känner på er vilka ni är och att ni nu skärper till er lite extra.

Låser denna tråd nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Intressant ämne där det verkar finnas lite olika teorier. Den här tråden är väl kanske mest en allmän diskussionstråd, fast jag blandar...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 075
Senast: Nielaa
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 436
Senast: Mirre
·
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 246
Senast: Emelei
·
Islandshäst Ja, nu tänker jag sticka ut hakan lite. Vi får väl se hur bra det emottas. Ingen kan väl ha undgått diskussionerna som cirkulerat...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
32 645
Senast: freyja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar