Nu börjar iaf

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nu börjar iaf

Är också trött på det, vet att jag har kommenterat det förr med...

bal: Varför ska du låsa trådarna så fort någon får svar på något? Kanske leder det till vidare diskution? utvecklig, det är det man lär sig av....

/ Lancet- Som också är trött på alla trådar som låses..

Det tror jag inte att mimus menar.

Visst håller jag med om att vissa saker kan gå till överdrift.
Ibland vill man helt enkelt BARA rida.

Och jag ÄLSKAR att kika på andras hästar så det är inte det jag menar, att vi ska sluta med de trådarna.

Men om man hela tiden stänger de trådar där det faktiskt diskuteras så kommer det ju snart inte startas några sådana trådar mer för man vet ju ändå att de inte blir långlivade.

Sen förstår jag att b_a_l inte har det lätt men det blir ju så tråkigt för oss andra som inte kastar skit runt oss(tror ganska bestämt att jag kan räkna mig dit).

Jag kanske är blåögd(fast egentligen brun:p ) men min förhoppning är väl att den här tråden kanske väcker de som kastar skit så att de förstår att de kanske måste hålla vissa saker inne så att vi får ha våra diskuterande ifred.

Förstår jag dig rätt om det du vill är att de som skriver djuplodande om biomekanik od ska vara tysta? Det är mao en handfull användare som du anser stänga ute tusentals användare.

Det är din verklighet. Det finns andra som upplever annat. Som känner sig utestängda av interna hintar, referenser till varandras hästar osv.

Jag blir lika arg varje gång det känns som om det bara ska funka åt ett håll. Var som vi, eller håll dig borta. Alla har väl rätt att vara på sitt sätt? Alla har unika kunskaper, några har kommit en bit på EN väg, andra har kommit en bit på en ANNAN väg.

Javisst. Alla har sin syn och sina kunskaper. Men alla är inte ok för alla.:crazy:

Jag vet inte vad du ser och läser i inläggen. Interna hintar är väl det minsta man kan säga att det förekommer. Det är helt ok för mej om några känner varandra. Det stör mej inte. Inte kunskap heller. Men elakheter och att sitta i elfenbenstorn och döma ut på löpande band.
Det stör mej.

Det är inte diskussionerna i sig som blir ett problem. Utan sättet att diskutera och påstå tvärsäkert och i bisatser inkompetensförklara resten av världen. Vem vill vara med och diksutera då? Man får stå ut med hintar om förvirring, okunnighet och att inte vara insatt:crazy:

I förbigående sådär. Jag har sett mycket passera utan att säga något. Men sen får även jag nog.

Visserligen är man inkompetent tillsammans med resten av alla ryttare i Sverige samt tränare i Sverige och domare i hela världen. Men ändå..:crazy:

Det är vad jag ser. Att tycka olika är inget problem, eller ha olika intressen. Det handlar inte om det.

Känner likadant.
Man kanske kan fråga Gunnar om ev, nytt forum- Centrerad ridning det torde vara minst lika intressant som NH.

Biomekanik människa o häst plus dissekering.

Javisst. Alla har sin syn och sina kunskaper. Men alla är inte ok för alla.:crazy:

Jag vet inte vad du ser och läser i inläggen. Interna hintar är väl det minsta man kan säga att det förekommer. Det är helt ok för mej om några känner varandra. Det stör mej inte. Inte kunskap heller. Men elakheter och att sitta i elfenbenstorn och döma ut på löpande band.
Det stör mej.

Det är inte diskussionerna i sig som blir ett problem. Utan sättet att diskutera och påstå tvärsäkert och i bisatser inkompetensförklara resten av världen. Vem vill vara med och diksutera då? Man får stå ut med hintar om förvirring, okunnighet och att inte vara insatt:crazy:

I förbigående sådär. Jag har sett mycket passera utan att säga något. Men sen får även jag nog.

Visserligen är man inkompetent tillsammans med resten av alla ryttare i Sverige samt tränare i Sverige och domare i hela världen. Men ändå..:crazy:

Det är vad jag ser. Att tycka olika är inget problem, eller ha olika intressen. Det handlar inte om det.
Håller med dig FL i vartenda ord du skriver ovan!!!

Rollkurstråden till exempel var jättetrevlig, ganska länge, tills idiotförklaringen började...
Alla fick komma till tals och diskussionen var i full gång, utan ovänskap och gliringar, även om inte alla tyckte lika på långa vägar!!

Tack allihop som bidrog till att den tråden blev så intressant!!:bow:

Jag är säker på att jag hör till det gäng som diskuteras av moderatorerna pga att jag inte håller igen tillräckligt i alla lägen, men oftast, (inte alltid) är det rent försvar.

Tycker inte att man ska behöva försvara sin intelligensnivå i var och varannan tråd.

För mig är det nog i.o.f onödigt att uttala mig om vad jag tycker runt detta, för jag har sagt det många gånger, men i vilket fall - måste sälla mig.

För mig är det nog i.o.f onödigt att uttala mig om vad jag tycker runt detta, för jag har sagt det många gånger, men i vilket fall - måste sälla mig.

Men mackan- du är jö självklar till ett stort inlägg i denna tråd- du har jö blivit utnämd till bukes DIPLOMAT :love: :p

Du kanske ska föra talan för oss mera hetlevrade andvändare så vi inte blir avstängda :idea:

Skämt åt sido- skulle önska att det kunde vara lättare att hålla sams utan trams....de rimmade :D men det blir stora avbrott i trådarna när nu det kommer tjafs emellan och det som diskuterades oavsett riktning faller bort- svårt att ta upp igen.

Tycker nog kanske att flash ide om att radera tjafset är bra men då ser inte resterande buke hur andvändare andvänder kunskap som maktmedel istället för att ta del av den breda kunskap och vinklar av erfarenhet som så bordes.

Obs- nu menar jag inte att humorn skulle vara tjafs el trams

Senast ändrad:

Förstår jag dig rätt om det du vill är att de som skriver djuplodande om biomekanik od ska vara tysta? Det är mao en handfull användare som du anser stänga ute tusentals användare.

Det är din verklighet. Det finns andra som upplever annat. Som känner sig utestängda av interna hintar, referenser till varandras hästar osv.

Jag blir lika arg varje gång det känns som om det bara ska funka åt ett håll. Var som vi, eller håll dig borta. Alla har väl rätt att vara på sitt sätt? Alla har unika kunskaper, några har kommit en bit på EN väg, andra har kommit en bit på en ANNAN väg.

Nej, du förstår mig inte alls rätt.
Jag tycker inte alls att någon ska vara tyst.

Men det är väldigt svårt att förstå, biomekanik, jag gör det ibland, och tar till mig och blir nyfiken.
På den nivån är det bara ett fåtal, och för de som inte kan så mycket, tas ingen hänsyn.

Jag tänker så här, hur ska dem lära sig av det dem läser?

Jag tycker inte du ska bli arg.

KL

jag tänker inte lägga mig i själva huvudfrågan men slås av en sak

Det tycks ganska mycket av vissa _hur andra skall vara_

Ena säger SUS - äntligen visar du lite humor
Den andra SUS Jag förstår verkligen inte sån humor.

Den ena säger - det är aldleles för svårt
Den andra - sluta föreläs - tror du vi är dumma va?

På senaste tiden har det blivit en del mästrande.

Om det kom från folk som föregick som ett bättre exempel skulle jag ta det på största allvar.

Men eftersom det kommer från männsikor som i nästa andetag går till hätskt personangrepp så går det bort.

Sedan har vi det där med att en liten grupp anser sig ha tolkningsföreträde - till och med vad som försigår i andras huvud.

Märkligt.

Helt klart står att i alal fall en del inte vill ha ett diskussionsforum - utan jagar bort oliktänkade, och då blir det ju inget diskussionsforum.

Jag får pm om hur jag orkar vara inne i getingboet - svaret är - det gör jag inte

Senast ändrad:

Jag förstår inte ett ord här.

är det negativt att folk tycker olika och reagerar olika? det är väl om något, en positiv sak - att inte alla tycker lika?

du missar det relevanta - återigen:
det är ingen fråga om att inte diskutera och tycka olika. Hur många gånger skall det sägas - att det är attityd och hugg och småpikar som är det relevanta - inte diskussionen. Jag tolkar dig ofta som det du nu predikar EMOT - dvs att du vill mästra och lära ut den enda sanna vägen. Det är otroligt för mig att du inte kan se möjligheten att du själv framstår som det du predikar EMOT, och det är där problemen uppstår. Du använder ord som "du har fel", "okunnigt folk" , "dumsmurfar" osv. Hur tror du att det tolkas - hur reagerar du om någon skriver detsamma rakt ut till dig? Samtidigt är du väldigt bitter, dvs du planterar små hugg här och där flitigt spridda i dina texter. DET är det som jag reagerar på, för det tar bort diskussionen ur fokus totalt.
Utöver det diskuterar jag väldigt gärna, har ingen förutfattad bild som står huggen i sten, och nyttjar gärna din gedigna kunskap om saker som jag INTE har kunskap om. Det är inte många som har den biomekaniska aspekten av det hela gällande ridningen - det är en tillgång att få ta del av den biten via dig - men INTE under de premisser och i det format som råder nu.

svårare än så är det inte för mig.

Att folk också kastar sten i glashus och gör detsamma som det som det predikas emot, det håller jag med dig om, - där är du inte ensam, och det är väl ngt vi alla bör tänka på, dvs tänka först och skriva sedan, och framför allt, hålla en viss nivå av saklighet.

mvh/m

Senast ändrad:

Man kan inte gilla alla, och inte allas sätt att framföra saker. Men det är mest dig det hackas på att du inte beter dig som man "ska". Tycker som så att om du inte tex tycker att det kan vara någon diskussion för att man har inte "facit" att jämföra med.. men låt dig tycka det då! Stör man sig på det så låt det passera.

Förstår inte hur man kan lägga ned så mycket energi på att bli irriterad på någon som skriver på ett forum.. Jag blir det också så jag är inräknad i detta.

KL
Är det så viktigt att ha RÄTT? Är det så viktigt att just mina åsikter tas emot i god jord överallt och få höra "vad du är bra!! Vad RÄTT du gör"? IRL så är det ju ändå du och din tränare som jobbar långsiktigt framåt, vad folk här vet är en bråkdel och det diskuteras kring det.. den lilla micropartikeln av sanning som man kan delge via skrift.. på ett internetforum.. vad f_n är det att försvara till hull och hår? Och det omvända.. varför är det så jäkla viktigt att tala om för folk att de har FEL!? Dessutom så diskuterar de på FEL SÄTT så då klagas det på detta också. En användare kan bara anväda en ruta per gång att skriva i.. hoppa över den då!!?
Då blir det dessutom "självrensning" när ingen vill läsa om folk inte kan "bete sig schysst mot andra"

Eller är det så att det är här via Buke som vi förverkligar oss, "blir" någon.. och det är det viktigaste för oss just nu? Då kanske man ska prioritera om lite och våga sig ut i världen och möta riktiga människor och bli en människa med värde av kött och blod.

Men mackan, alla är inte lika smarta som dig.. och mig :angel: Vill man inte se saken från olika håll och se NÅGOT positivt i något som känns helt fel ur dennes synvinkel.. då är det DEN personens förlust.

Man missar så mycket om man inte vågar testa.. eller så har man testat och redan förkastat. Vem vet?

Jag skiter som sagt i vem som säger vad, diskussions mässigt. det är fullständigt befängt att hänga upp sig på VEM uttalandet kommer från - och döma utifrån det. Jag är intresserad av diskussionen och att kunna ta till mig det som är intressant från alla hållen. Men allt j-la tjafs, pikar, bjäfs och elakheter och småhugg här och där är fruktansvärt störande och irriterande och jag blir GALEN.

sen rent allmänt när jag nu är ute och spyr galla, så stör jag mig oerhört mycket på det här att det på detta forum tydligen är fruktansvärt viktigt att "tillhöra" en sida. Dvs man måste ha ngn sorts ståndpunkt för vilka man håller på eller ej, där har vi återigen att det blir en person fråga inte en diskussions innehålls fråga, och det sänker nivån nåt så helvetiskt för mig så jag kan inte ens uttrycka det smidigare. Att man inte tar ställning till ett gäng specifika namn, utan står för sig själv och tackar nej till alianser av de skiljda slag verkar vara ngt som är oerhört opopulärt här.

så nu har jag fräst ifrån mig!
/m

Fräs du, jag tycker om dig ändå :)

Jag vet att du är ute efter diskussionen, men iom att man inte kan ändra på människor så får man antingen ändra sig själv eller bara strunta i det. Jag gillar mig själv ;) Så jag väljer att (oftast) strunta i det.

Jag kan också bli halvt knäpp ibland.. och jag ser också lite "för och emot" vissa, men jag försöker blunda för det för i min värld finns inget sådant, och jag vill inte se det heller. Det är ju ett diskussionsforum och då borde väl allas synpunkter vara lika mycket värda. Så länge man är seriös och vill verkligen lära och få nya infallsvinklar. Är man här inne enbart för att lära andra, då har man VERKLIGEN något att lära sig..'

...om sig själv

Senast ändrad:

*knapplån*

Det är svårt att skriva och bli uppfattad som man tänkt. Jag läser mycket mer än jag skriver, och tycker tyvärr att det ofta blir tråkig ton när jag skriver. Inget jag hoppas på, men det gör att man inte gärna vill skriva.

Skapade en tråd alldeles nyss om Donnerhall - har sett en film med honom förut, Klimkes video, och tyckte inte att jag kände igen denna häst från filmsnutten på YouTube. Där vem som helst kan lägga in vad som helst och ge det rubriken vad som helst. Man kan lägga in grannens åsna och kalla den Salinero....
Men då låses tråden för att det inte ska bli gnäll. Tråkigt att klimatet blivit sånt.

Rollkurstråden till exempel var jättetrevlig, ganska länge, tills idiotförklaringen började...
Alla fick komma till tals och diskussionen var i full gång, utan ovänskap och gliringar, även om inte alla tyckte lika på långa vägar!!

Tack allihop som bidrog till att den tråden blev så intressant!!:bow:

Jag håller med. Den tråden var en period exempel på seriös diskussion utan moraliserande eller avfärdande, utan helt enkelt vrida och vända lite på saker och ting med respekt för varandras synpunkter. Utan att man msåte förklara sitt avståndstagande i var och varannat inlägg för att inte bli påhoppad.
Tills det spårade ur... :crazy:

Tänk om trådarna kunde vara så, jag tror ju egentligen att det är vad alla (? hm) vill.....egentligen.

Du sa precis det jag skulle ha kunnat skriva:bow: .....och har försökt också:crazy:

Glashus, ja sannerligen:crazy:

Och dessutom tycker jag, i motsats till malinsky, att det ÄR befogat att till slut bita ifrån när man har sett tendenserna för länge och man vet att som ny ser man inte utan blir bara konfunderad, tills man inser hur huggen är riktade och hur det går till att såga personer, samt att alla som är av motsatt syn, eller t o m bara ifrågasätter för att få olika vinklar förklaras okunniga.

Alla ser det är jag övertygad om, det blir märkligt att i längden bara tiga och inte låtsas om. Det handlar om att diskussionsklimatet påverkas, och det påverkar alla. Man kan till slut inte ignorera för det kan bli tyst medgivande av att alla andra är idoter, särskilt om man faktiskt i sak kan hålla med både den ena och andra.

Jag har verkligen försökt hålla mej till sakfrågorna, men det finns gränser när luften behöver rensas. Jag spyr, som mackan.....

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Intressant ämne där det verkar finnas lite olika teorier. Den här tråden är väl kanske mest en allmän diskussionstråd, fast jag blandar...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 075
Senast: Nielaa
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 436
Senast: Mirre
·
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 246
Senast: Emelei
·
Islandshäst Ja, nu tänker jag sticka ut hakan lite. Vi får väl se hur bra det emottas. Ingen kan väl ha undgått diskussionerna som cirkulerat...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
32 645
Senast: freyja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar