Nu börjar iaf

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nu börjar iaf

*kl*
bara lite funderingar från min sida
Ibland blir det lite hätsk stämning, men så är det lite överallt på buke. Folk har svårt att acceptera att vi alla har olika åsikter, och kanske skulle man vara mer öppensinnad för hur andra tänker och tycker. Vistt måste man inte hålla med och dela uppfattning, men man behöver ju inte kritisera varandra. Jag kan tycka att en del disskussioner här bli alldeles för djupa med vilka muskler som stur vad m.m m.m och att det kan råda en viss smutskastning av de som inte tycker samma, men hey, jag orkar inte lägga tid på det, och än mindre bråka om det;) kan ske därör jag har så få inlägg överlag:D Ibland blir det även lite klubben för inbördes beundran.. det är lite synd. Vi borde peppa alla istället för att sitta och dregla efter några få:cool: Eller hur man ska uttrycka sig. Ibland känns det som om man ska akta sig för vad man skriver så det inte ska misstolkas, då låter jag hellre bli att skriva.

Men jaja, jag fick nog inte så mycket vettigt sagt med detta, men vi borde vara mer toleranta och trevliga. För visst är vi vuxna. Vi måste acceptera att det inte finns en sanning och respektera varandra för vi tycker olika:)

KL KL KL
Jag vill också spy ur mig lite, fast som den mansgris jag är; varför detta satns kackel - nån d-a ordning får det väl vara. Är det för att det är så många kärringar här, för lite gubbar? Kanske ska tänka så, tills motsatsen är bevisad...
Äsch, jag håller på att sluta snusa nu. Bläää

KL KL KL
Jag vill också spy ur mig lite, fast som den mansgris jag är; varför detta satns kackel - nån d-a ordning får det väl vara. Är det för att det är så många kärringar här, för lite gubbar? Kanske ska tänka så, tills motsatsen är bevisad...
visst blir det hönsgårdskaraktär ibland- som lite överallt.

Men det kan bli ännu värre om en riktig tupp kommer in.
Alla vill vinna hans gunst.

Trodde faktiskt att du var en höna:angel:

KL KL KL

Ja det var faktiskt mansgrisigt sagt. Jag tycker nog det framgår om man läser noga vad många väldigt seriöst försöker säga. Sen är det flest kvinnor som rider så det kanske inte är så konstigt att det är flest här. :confused:

Jag har försökt säga att man inte ser allt när man är ny, det kan nog bli förvirrande ang "tjafset" då. Men det finns en annan sida som man ser sen.:crazy:

Mindre prestige blir det dock knappast med män i diskussioner med varandra:angel: än med kvinnor.

KL KL KL

Hur ser ordning ut för dig?

Kanske är det manligt och kvinnligt, jag vet inte.
Min sambo är ett stort fan av Warbirds (jaktflygplan) och han håller till på ett sådant forum. Jag upplever inte alls att det är något kackel där, å andra sidan är det nog mest "tomtar" som som har en sådan hobby...

Min sambo är ett stort fan av Warbirds (jaktflygplan) och han håller till på ett sådant forum. Jag upplever inte alls att det är något kackel där, å andra sidan är det nog mest "tomtar" som som har en sådan hobby...

Vad finns det att kackla om på ett sådant forum?? Är det olika flygtekniker kanske?? Hur man får ett plan att flyga bäst och snyggast :D

Jag pratade med en person som sysslar med släktforskning coh där finns ett forum där moderatorn ger upp i stort sett med jämnna mellanrum pga okontrollerbara strider och påhopp, trådar tas bort osv, och det är verkligen inte bara kvinnor utan en mkt stor del män särskilt i striderna, som handlar om olika släkters bakgrund, hur man tolkar källor osv osv. Så ja, det är inte bara livat här.:rofl:

Vad finns det att kackla om på ett sådant forum?? Är det olika flygtekniker kanske?? Hur man får ett plan att flyga bäst och snyggast :D

Ja, men självklart!!

MEN, det viktigaste är inte att få upp dem i luften. Dessa "tomtar" inkl min sambo bygger sina RC plan själva.
Hans ena Mustang är ca 3 m i spännvidd, och väger ca 20 kg.

Där kan vi prata om att dissikera, för deras samtal går nog mera ut på hur själva konstruktionen ser ut, och hur man löst olika problem, allt detta ska dokumenteras och visas och dikuteras.

De har samma brinnande intresse, och verkar kunna hålla sams.

Jag pratade med en person som sysslar med släktforskning coh där finns ett forum där moderatorn ger upp i stort sett med jämnna mellanrum pga okontrollerbara strider och påhopp, trådar tas bort osv, och det är verkligen inte bara kvinnor utan en mkt stor del män särskilt i striderna, som handlar om olika släkters bakgrund, hur man tolkar källor osv osv. Så ja, det är inte bara livat här.:rofl:

Åh, riktigt kackel i hönsgården.

" Ju flera tuppar, desto sämre soppa"

Trådkapning...."rodnande smileys"

Det låter som ett intressant forum , kanske vi skulle bege oss dit allihopa så BAL får lugn och ro :angel:

Det låter som ett intressant forum , kanske vi skulle bege oss dit allihopa så BAL får lugn och ro :angel:

En del av oss lär nog få göra det vilket vi vill eller inte.

Men jag kan ju passa på och säga att jag ångrar inte att jag försökt att sluta fred med hjälp av diverse trådar till exempel, som jag dessutom blev hånad för.... Tusen tack för det!!!

Jag ångrar heller inte att jag reagerat på översitteriet som pågått i var och varannan tråd på dressyr.

Det fungerade så himla bra ett tag när vissa var borta en stund.

Men allt har sin tid och vad som än händer tänker jag ta en paus från Bukefalos.
Det ger mig ingenting att bli kallad för dumsmurf, obildad, kriminell osv...i tid och otid.
Orkar helt enkelt inte hålla på och försvara mig och alla andra hela tiden.

Någon gång blir man trött, och det finns viktigare saker att göra än att sitta här och bli dumförklarad gång på gång.

En del av oss lär nog få göra det vilket vi vill eller inte.

Men jag kan ju passa på och säga att jag ångrar inte att jag försökt att sluta fred med hjälp av diverse trådar till exempel, som jag dessutom blev hånad för.... Tusen tack för det!!!

Det fungerade så himla bra ett tag när vissa var borta en stund.

Men allt har sin tid och vad som än händer tänker jag ta en paus från Bukefalos.
Det ger mig ingenting att bli kallad för dumsmurf, obildad, kriminell osv...i tid och otid.

Men Fazer.....vilka skulle ha hånat dig :confused:

Du ska inte ångra att du stått upp för något du står för- det har jag oxå gjort ! och ångrar ingenting.

Tror att om du ger upp- kommer det att lyckas att nu kalla folk både ditt och datt.....inte vill du att det ska gå att mobba ut folk här som sköter sig :devil:

Det var just detta jag bävrade för.....att folk ger upp.....gör inte det :mad:

Men Fazer.....vilka skulle ha hånat dig :confused:

Du ska inte ångra att du stått upp för något du står för- det har jag oxå gjort ! och ångrar ingenting.

Tror att om du ger upp- kommer det att lyckas att nu kalla folk både ditt och datt.....inte vill du att det ska gå att mobba ut folk här som sköter sig :devil:

Det var just detta jag bävrade för.....att folk ger upp.....gör inte det :mad:

Har inte loggat ut än.

Skriver att jag INTE ångrar mig!!

Det räcker för mig nu och jag är inte utmobbad, bara trött på att diskussionerna slutar i maktkamper, där för det mesta en person för en kamp mot resten, som inte har någon alls vilja att strida ,utan vill fortsätta diskussionen utan att uppföra sig som översittare, utan de visar intresse för de andras åsikter och uppfattningar.

Det är jag trött på och därför pausar jag ett tag.

KL
Jag önskar bara att det kunde vara sakligheten som fick styra, och jag gick lite över min gräns med griseriet, men det får jag bjuda på.
Gonatt

Det verkar som det kommer att ordnas på ett annat sätt.:angel:

I tre sekunder trodde jag att du fått din önskan om ett Klassiskt forum uppfylld - sedan insåg jag "det nya greppet".

Tur att man är diskussionsmätt

Hej då Dressyr...

Jag skiter som sagt i vem som säger vad, diskussions mässigt. det är fullständigt befängt att hänga upp sig på VEM uttalandet kommer från - och döma utifrån det. Jag är intresserad av diskussionen och att kunna ta till mig det som är intressant från alla hållen. Men allt j-la tjafs, pikar, bjäfs och elakheter och småhugg här och där är fruktansvärt störande och irriterande och jag blir GALEN.

sen rent allmänt när jag nu är ute och spyr galla, så stör jag mig oerhört mycket på det här att det på detta forum tydligen är fruktansvärt viktigt att "tillhöra" en sida. Dvs man måste ha ngn sorts ståndpunkt för vilka man håller på eller ej, där har vi återigen att det blir en person fråga inte en diskussions innehålls fråga, och det sänker nivån nåt så helvetiskt för mig så jag kan inte ens uttrycka det smidigare. Att man inte tar ställning till ett gäng specifika namn, utan står för sig själv och tackar nej till alianser av de skiljda slag verkar vara ngt som är oerhört opopulärt här.

så nu har jag fräst ifrån mig!
/m

Och det här förstår jag inte ett ord av.

jag är noga med att tala i allmänna ordalag. Om min privata upplevelse i IRL.
Jag refererar till det jag ser IRL - inte till buke.

Jag har varit ute ganska mycet i IRL eftersom jag jobbat med häst

Jag har aldrig någon enskild person i tankarna här när jag skriver. Jag använder till exempel inte ordet eftergiven bara för att flash använt det. Hade ingen aning om att hon använt det ens.
Därmot används det flitigt av många IRL och utifrån det skrev jag.

Det var ett annat uttryck "Trycka på knapparna" som används ofta IRL samma sak där - malinsky hade använt det vilket jag inte hade en aning om
Jag kan faktiskt inte hålla reda på vad alla skriver här.
Menar ni verkligen att jag skall kunna ha allt det i huvudet?:confused:

Eftersom de mesta uttryck använts här nån gång i världshistoren som kommer nån att ta illa upp vilket uttryck jag än talar om.

Ibland blir det helt absurt, Någon skrev om bakknän ( inte jag gudseklov) och då var det ett påhopp.

Jag beskrev någon som kompetent ( denne råkar vara utbildad Dressyrdomare) - jaha då kände sig nån annan påhoppad - och inte kompetent.

Jag skriver att hästar inte har så hög IQ - sedan läser folk in att jag uttlat mig om deras IQ.

Jag vet exakt vad jag skrev - och även vad jag menade - eftersom min hjärna bor i mitt huvud och inte i nån annans
....Också ett sätt att försöka skojja till det - om det godtas?

provokativt ja. men det är rätt logiskt att
"Det är lätt att förkasta något man inte testat....."

Jag måste nog göra dom besvikna som tror att jag är Ute efter att pika speciella personer, och erkänna att ni är nog inte tillräckligt intressanta för att jag skall lägga energi på det:o
Framförallt är jag inte tillräckligt smart

Inte ens med gnabbet fio - det jag skojjade med henne om sist var vår egen privata diskussion där vi var oense.:devil:

(även denna devil var till henne - så hon håller sig på mattan )
Obs självironi

Jag gillar självironi - med det tolkades på helt annat sätt

Det andra bryr jag mig heller inte om.

Jag föreslår att du "håller på" tangenterna tex

också skoj - om det mottas?

Nu är det malinskys tur

Senast ändrad:

Man missar så mycket om man inte vågar testa.. eller så har man testat och redan förkastat. Vem vet?

Eller nåt.....:idea:

nu lägger jag in denna smiley för att visa min distans och "no offense ......:D

Den betyder = jag tar inte mig själv på blodigt allvar - det behöver du inte göra heller....

alltså ta mig på allvar

hur man tar sig själv på allvar lägger jag mig inte i

Attan:devil: fast det var tänkt att se till att ingen tog illa upp - så kan de ta illa upp ändå - om de läser med fel betoning :o
Vad göra....:eek:

Jag vet inte

.................

jaja - jag har i alla fall försökt :crazy:
så tokig JAG känner mig

det verkar inte finnas någon ände på detta...............

Sorry Malinsky :D = se ovan
- allt är snällt tänkt

lev väl

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Intressant ämne där det verkar finnas lite olika teorier. Den här tråden är väl kanske mest en allmän diskussionstråd, fast jag blandar...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 075
Senast: Nielaa
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 436
Senast: Mirre
·
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 246
Senast: Emelei
·
Islandshäst Ja, nu tänker jag sticka ut hakan lite. Vi får väl se hur bra det emottas. Ingen kan väl ha undgått diskussionerna som cirkulerat...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
32 645
Senast: freyja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar