Sv: Nu börjar iaf
Jag skiter som sagt i vem som säger vad, diskussions mässigt. det är fullständigt befängt att hänga upp sig på VEM uttalandet kommer från - och döma utifrån det. Jag är intresserad av diskussionen och att kunna ta till mig det som är intressant från alla hållen. Men allt j-la tjafs, pikar, bjäfs och elakheter och småhugg här och där är fruktansvärt störande och irriterande och jag blir GALEN.
sen rent allmänt när jag nu är ute och spyr galla, så stör jag mig oerhört mycket på det här att det på detta forum tydligen är fruktansvärt viktigt att "tillhöra" en sida. Dvs man måste ha ngn sorts ståndpunkt för vilka man håller på eller ej, där har vi återigen att det blir en person fråga inte en diskussions innehålls fråga, och det sänker nivån nåt så helvetiskt för mig så jag kan inte ens uttrycka det smidigare. Att man inte tar ställning till ett gäng specifika namn, utan står för sig själv och tackar nej till alianser av de skiljda slag verkar vara ngt som är oerhört opopulärt här.
så nu har jag fräst ifrån mig!
/m
Och det här förstår jag inte ett ord av.
jag är noga med att tala i allmänna ordalag. Om min privata upplevelse i IRL.
Jag refererar till det jag ser IRL - inte till buke.
Jag har varit ute ganska mycet i IRL eftersom jag jobbat med häst
Jag har aldrig någon enskild person i tankarna här när jag skriver. Jag använder till exempel inte ordet eftergiven bara för att flash använt det. Hade ingen aning om att hon använt det ens.
Därmot används det flitigt av många IRL och utifrån det skrev jag.
Det var ett annat uttryck "Trycka på knapparna" som används ofta IRL samma sak där - malinsky hade använt det vilket jag inte hade en aning om
Jag kan faktiskt inte hålla reda på vad alla skriver här.
Menar ni verkligen att jag skall kunna ha allt det i huvudet?
Eftersom de mesta uttryck använts här nån gång i världshistoren som kommer nån att ta illa upp vilket uttryck jag än talar om.
Ibland blir det helt absurt, Någon skrev om bakknän ( inte jag gudseklov) och då var det ett påhopp.
Jag beskrev någon som kompetent ( denne råkar vara utbildad Dressyrdomare) - jaha då kände sig nån annan påhoppad - och inte kompetent.
Jag skriver att hästar inte har så hög IQ - sedan läser folk in att jag uttlat mig om deras IQ.
Jag vet exakt vad jag skrev - och även vad jag menade - eftersom min hjärna bor i mitt huvud och inte i nån annans
....Också ett sätt att försöka skojja till det - om det godtas?
provokativt ja. men det är rätt logiskt att
"Det är lätt att förkasta något man inte testat....."
Jag måste nog göra dom besvikna som tror att jag är Ute efter att pika speciella personer, och erkänna att ni är nog inte tillräckligt intressanta för att jag skall lägga energi på det
Framförallt är jag inte tillräckligt smart
Inte ens med gnabbet fio - det jag skojjade med henne om sist var vår egen privata diskussion där vi var oense.
(även denna devil var till henne - så hon håller sig på mattan )
Obs självironi
Jag gillar självironi - med det tolkades på helt annat sätt
Det andra bryr jag mig heller inte om.
Jag föreslår att du "håller på" tangenterna tex
också skoj - om det mottas?
Nu är det malinskys tur