Sv: Hur långt kan man gå?
Det finns säkert trångsynta domare. Jag tror inte heller att någon VILL att det inte ska finnas annat än halvblod, det vore ju bara mycket mer intressant!!
Halvblodsaveln ligger dock ljusår före när det gäller avel för dressyr så jag tror att fjordningarna har några år kvar.. Det finns ju lättare fjordingar som ser väldigt trevliga ut, men ser de ut som just fjordingar?? Kanske de tillslut ser ut som... halvblod med ål? Vad har man vunnit då?
Det finns säkert trångsynta domare. Jag tror inte heller att någon VILL att det inte ska finnas annat än halvblod, det vore ju bara mycket mer intressant!!
Halvblodsaveln ligger dock ljusår före när det gäller avel för dressyr så jag tror att fjordningarna har några år kvar.. Det finns ju lättare fjordingar som ser väldigt trevliga ut, men ser de ut som just fjordingar?? Kanske de tillslut ser ut som... halvblod med ål? Vad har man vunnit då?
Dom avlas redan för dressyr, och har gjort i många år, därför finns det redan andra raser än halvblod som lämpar sig alldeles utmärkt för dressyr, men som det sagts tidigare så är det svårt att komma ut på tävlingarna med ett kallblod eftersom många domare redan har sina åsikter om dessa raser. Men det finns absolut domare som ser förbi dessa fördommar och det är därför det faktisk kommer fler och fler andra raser ut på tävlingarna även i Sverige