Dressyrsadel tips

Sv: Dressyrsadel tips

ok då har då den sadelmakaren helt ljugit för mig då jag bedde om att få raka sadlar...

ok då har då den sadelmakaren helt ljugit för mig då jag bedde om att få raka sadlar...

Ser att du bor i Värmland, blev bara nyfiken på vilken sadelmakare det är du åker till? Har också hört att det inte alltid blir rätt när en viss sadelprovare härikring provar ut sadlar :angel:

Det vi gjorde var helt enkelt att låna med 5 sadlar åt gången hem, och valde ut de sadlar som VI ville prova. Och sedan gäller det att fråga massor med hästkunniga människor, klämma känna, be dem titta hur sadeln ser ut när du rider osv.

Lycka till!

jag tror du har rätt gissning på ställe ligger en lite bit utanför karlstad i G....
jo jag brukar låna hem o se vad som kan passa dock tycker jag att man kan få sadlar som är raka när man ber om raka sadlar..
jag frågade även sist om en pad till en bomlös o då började hon dra fram en bomlösSADEL o en barbackapad o jag fick säga lite fint igen nej ingen sadel det har jag utan pad till sadeln...

haha, ja då är det samma ställe vi menar :p
Det är alltså en rak sadel du vill ha?
Vi köpte en Olympic Jessica därifrån i torsdags, den är rak.

Jag kan tipsa om att åka till färjestad, de har inte lika mycket sadlar, men är väldigt snälla och hjälpsamma. Vi var där med hästen i oktober och provade nog varenda rak sadel de hade. Men de har rätt många raka modeller, fler raka än böjda.
De var iaf jättesnälla och stannade kvar efter arbetstid för att hjälpa oss och allt :)

Har du provat Globus, Crown och Wintec Isabell Werth? Samtliga är raka, och de har dem på färjestad i olika bomvidder osv.
De har också lite begagnade sadlar.

Stället i Grums har inte Globus och inte Crown, Wintecen vet jag inte om de har.

globus har jag funderat på att prova skall åka dit o låna hem lite sadlar har gjort det förr med wintec som jag skulle ha till den gamla pållen har även provat vanliga wintec som skall vara böjd o den tyckte jag passa dock skall jag vänta tills våren med ny sadel då han skall få muskla sig mer...

Jag skulle vilja ha en globus... kompisen har det och dom är underbara, mjuka osv...
Sen så en albion skulle ju aldrig sitta fel men bränner håll i plånboken tyvärr... sen så har ju H**KS en STÛBBEN dressyr den svarta med flatback...

dessa tre är märken som jag söker när jag ska ha nya sadel

Liknande trådar

Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
432
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: Esmeralda
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 603
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar