G
GALOPP
Sv: vibrera?
- raderat -
- raderat -
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
malinsky skrev:Så vad man än gör som får hästen att ge efter i munnen tycker du är sågning???
Ninnie skrev:En dressyrtränare som vi använder oss av i stallet uttrycker sog ofta att yttertygeln ska vara stadig och innerhanden ska VISPA, antar att det är detsamma som att vibrera....
Ifrågasätter dock metoden eftersom det är lätt att såga speciellt om man är novis...
Djurjouren skrev:För att få den rädd för innertygeln.
[/QUOTE]=Lyrazel]Ganska precis vad jag tycker, men jag vill veta farför hon tycker så
Zora skrev:Fast gör du det med sträckt tygel så påverkar du hästens mun ändå. och det är på sträckt tygel som det kan behöva göras då det är då ryttaren är låst i musklerna.
Och som jag skrev i 2a stycket, man gör det inte för att träna hästen, enbart för att hjälpa ryttaren att få en annan hand.
Zora skrev:Men visst, mer sitsträning skulle vi behöva överlag i hela Sverige.
GALOPP skrev:försöker citera så gott jag kan:
-"en häst som inte kröker på nacken, vad kan man göra?"
-"man håller stadigt på yttertygeln, och vibrerar lite med inner - hästen söker sig ner till bettet då."
jag tycker det låter som sågning, fast på annat sätt.
någon annan som hört detta?
(jag själv tycker att det låter väldigt konstigt, då jag alltid sagt att formen kommer bakifrån.)