Bett? (först!!)

Sv: Bett? (först!!)

Jah har tredelade på mina träns och på kandaret har jag tredelad bridong och en sprenger stång.

Vilka bett är tillåtna i dressyr?
Jag och pållen ska ut på tävling om två veckor.
Vår allra första dressyrtävling. Spännande..
Vi båda är ju hoppfantaster annars.
Har tränat på tredelat gummibett, men jag antar att det inte är tillåtet?

om det har metallkärna tror jag att det är tillåtet. sök här på forumet efter tråden "nytt i TR 2005" el nåt sånt, där står vad som gäller. (Ylva har startat tråden)

På tränsen 3- eller 2-delade bett med lösa ringar, rostfritt och ett gummi.

På kandaret ett 3-delat bridongbett och snart en rak stång.

I dressyren håller jag på att prova mig fram.. rider just nu på ett tvådelat eggbett.är väl okej.
I hoppningen har jag ett D-ringsbett med koppar rullar. som hon älskar-finns det något liknade som man får ha i dressyr.?

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
839
Senast: Fiorano
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: Amanda_F
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hennes häst visar tydligt att den inte trivs med att ridas på bett. Men Amy Boysen vill börja tävla i dressyr – och då är kravet på bett...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
5 477
Senast: MiniLi
·
Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 879
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18