Nedsittning i trav.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nedsittning i trav.

Som jag uppfattar det är det inte bara jag som uppskattar det här med "bollsätet".
får ganska ofta indikationer på att den hjälper fler o fler.

Varför tar inte typ Malinsky o skriver ett litet häfte om detta, för alla hänger ju inte här på Buke.
hon kanske kan göra sig en hacka o köpa en ny eller bättre beg. trailer:idea:

Som jag uppfattar det är det inte bara jag som uppskattar det här med "bollsätet".
får ganska ofta indikationer på att den hjälper fler o fler.

Varför tar inte typ Malinsky o skriver ett litet häfte om detta, för alla hänger ju inte här på Buke.
hon kanske kan göra sig en hacka o köpa en ny eller bättre beg. trailer:idea:

hahahaha, du har minne som en.. ja, int vet jag..
Det skulle vara underbart med en ny :d

hahahaha, du har minne som en.. ja, int vet jag..
Det skulle vara underbart med en ny :d

skrattar också. :rofl: Du har verkligen minne som en häst Axel, det har jag sett bevis på flera gånger nu!
Skämt åsido: Det är imponerande med folk som verkligen kan Lyssna tycker jag. Du lyssnar verkligen, det är uppenbart för mig när jag ser hur mkt du kommer ihåg, långt efter det diskuterats eller berättats för dig, ngt som jag sagt eller berättat/frågat.

:bow:

Sånt minne kanske. men annars är jag halvt dement eller förvirrad.

Glömmer ofta saker/ ting.
Tur att jag har en snäll karl som har kört sadel, kavaj mm tvärs över hela stan åt mig:bow: :o
Behöver jag berätta att jag har glömt hunden på verkstaden osv.:angel:

Känner mig ärad att ha fått lära känna supertrevliga o vettiga individer här :bow: - ni vet nog vilka ni är :love:

Senast ändrad:

Sånt minne kanske. men annars är jag halvt dement eller förvirrad.

Glömmer ofta saker/ ting.
Tur att jag har en snäll karl som har kört sadel, kavaj mm tvärs över hela stan åt mig:bow: :o
Behöver jag berätta att jag har glömt hunden på verkstaden osv.:angel:

Men är nog ändå värre:o När vi flyttat ut från stan och hade dagis kvar där ett tag glömde jag sonen på dagis en gång när jag åkte från jobbet :o Fick åka 4 mil tillbaka :crazy: :cry:

*KL*
Såg Brink på TV igår o fick ett AHA:idea:

Det här med att kunna rubba takten!
Det syntes väldigt tydligt när han bytte från passagesluta till samladtravsluta.
Där är det jätteviktigt att få en taktändring fort- tydlig övergång.

Där går det inte att vara följsam, utan man styr hästens takt med bollsätet.
Upprepar det där med att tänka åtminstone mellantrav i slutorna, men att få till mer höjd i stegen med passagesätet.

Jag tror du missuppfattar mig. Jag är fullt övertygad om att du sitter jättebra ner i traven. Och att din häst är fullt sittbar.

Jag har inget behov av att komma och sitta på din häst, jag är 100% säker på att jag skulle misslyckas. (Lika säker som du kan vara på att du hade kunnat sitta ner på min).

Nej det är nog en fråga om HUR de rör sej också. Mitt sto hade lika stor gång som hingsten men var inte svår.

Nej de riktigt skickliga rider väl så många hästar varje dag att dom klarar alla varianter:crazy: Fast även dom kanske tycker att vissa är svårare än andra:confused:

Såg en häst idag som inte rörde sig alls i ryggen:confused:
Det kan inte heller vara lätt att å försöka hitta den där takten som knappt känns.
Ska fråga henne imorgon (kompis)

Det måste vara bekvämare i alla fall. Kom att tänka på att det mest bekväma är väl en töltande isis (har bara ridit såna två gånger i mitt liv) De rör inte ryggen alls. Att styra en sån på de små skogsstigarna var som att köra motorcykel fast det lät inte:p !

G dvs hingsten jag red, var svår för att han var stor och tog stora taktfasta steg, det blev som nåt slags stooor vågrörelse genom hela hästen, som man måste vara med i, för att kunna påverka. Och han hade dessutom bra studs i steget så det blev högt upp och ner och långt, liksom, i varje våg. Svårt att förklara:o Det var lätt att komma i otakt i alla fall:crazy:
Det kan ha berott på också att vår egen valack som jag red parallellt inte precis hade stora kliv honom blev det tvärtom på, öka kliven med ridningen.

Och så OT: du är inte så dum du heller, :bow: apropå lära känna trevliga människor.:idea:

Om någon frågat mig hur det känns att sitta på min häst - som inte alls rör sig i ryggen, hade jag blivit väldigt ledsen. Litet tips, Axel, innan du gör någon ledsen. :idea:

*kl*
Nu låser jag den här tråden eftersom den tenderar till att bli till något annat än vad ursprungsfrågan var.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 186
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 330
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 573
Senast: MiaMia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På privatlektionsstället vid världens ände är det inte så noga med terminer och så, så där har jag möjlighet att rida lektion då och då...
Svar
0
· Visningar
732
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur