negativt med nästan enbart galopparbete?

Sv: negativt med nästan enbart galopparbete?

hehe, ja kanske, när ingen tittar på :angel:

Sv: negativt med nästan enbart galopparbete?

jag rider olika saker på olika hästar, på mitt sto rider jag mycket galopp, av två anledningar traven är det som hon har lättast för och det flytter alltid på bra, galoppen behöver stärka sig och sen har jag en känsla av att den sliter mindre..

Unghästen skrittar och travar mest, fattar galopp i slutet för se om han verkligen är med mig, vilket är tydligt i galoppen på unghästar för om de inte är på hjälperna när man fattar galopp så blir det mer fullt ös..

jag tycker att det ska vara skiftande man får se på hästen och sen bestämma.. men jag galopperar aldrig förren hästen är i balans i skritt och trav, förutom på unghästar bara precis för att de ska lära sig vad det är i början.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 248
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 422
Senast: Solstig
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 555
Senast: Fiorano
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka