Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hur gammalt bör shetandsstoet vara när man betäcker första gången? Hon är ju bara 9 mån nu, bara framtidsdrömmer :angel:
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Mariaauto
·
B
Avel Någon som vet några/någon svart arabiskt fullblodshingst? Som är godkänd till avel då såklart :D Gärna om hingsten har en "svart"... 2
Svar
37
· Visningar
7 874
Senast: Iaraphel
·
Avel :bump:Jag har köpt en Tennesse Walker, och jag funderar ju över varför det inte finns någon förening i Sverige som håller i allt om...
Svar
3
· Visningar
1 078
Senast: martina
·
V
  • Låst
Avel vilken/vilka hingstar det blir i år?:D När har ni tänkt börja inseminera?;)
Svar
1
· Visningar
655
Senast: ameo
·
Avel Läste idag på Tullstorps hemsida där JB berättar att det nu är bestämt att han kommer åka iväg till USA efter detta året :(. Hade...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: Jochanda
·
S
Avel Jag är intresserad av att höra om, och se bilder på era hästar med Chapman i stammen. Vad gör ni med era hästar? Hur är dem i... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 311
Avel kanske en fråga som varit med tusen gånger. men jag förstår inte detta med hur man räknar ut index. Och gärna totalindex.. Tacksam för...
Svar
4
· Visningar
1 049
Senast: pastejja
·
Avel Fick följande fax från stuteriet : Notes- The mare was scanned and found to be in foal with 17 days Det förstår jag ju men : She...
Svar
11
· Visningar
1 560
Senast: Jonaz
·
W
Avel Ska betäcka mitt 3 års sto med stamen E Al cartino UE Goldgraf. Har hittar 2 intressanta hingstar jag fastnat för, hjälp mig gärna med...
Svar
1
· Visningar
1 047
Senast: cirkus
·
Avel Har på senare tid funderat en del över korsningsavel. vad jag då menar är att jag funderar över hur det kommer sig att vissa hingstar...
Svar
15
· Visningar
1 367
Senast: pastejja
·
Avel Jag har aldrig fått föl tidigare, har läst på en del & har vänner omkring mig som är vana inom avel. Vad bör man ha hemma inför...
Svar
11
· Visningar
3 824
Senast: KungTulle
·
Avel Hejsan, på "min" ridskola finns det en valack,Ceasar(f.1993) som är e: Cesam & Ue. Utrillo. Skulle gärna vilja veta mera om dessa...
Svar
1
· Visningar
947
Senast: Görel
·
Avel Vad kan ni berätta om denna hingst? 2
Svar
25
· Visningar
5 186
Senast: Emmiesen
·
L
Avel Hej! Jag är inte så bra på avel, men man ska väl inte hoppa ett sto som är dräktig i 8:onde månaden? Asså typ 60 cm. :confused: Jag...
Svar
7
· Visningar
1 115
Senast: Talihina
·
M
Avel Vi vilken ålder tas hingstar i bruk inom olika raser? Vad är bäst för hingsten i fråga? Våra ston brunstar ju ganska tidigt men vi...
Svar
8
· Visningar
1 866
Senast: martina
·
Avel hur ska man göra om man ha ett föl som är efter en inte godkänd hingst ... hur funka det med registrering då??? säg att fölet är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 439
Senast: FadeAway
·
Avel nu verkar det som att min älskade tävlingshäst kommer vara konvalescent under en ganska lång tid pga hovbensinflammation och då blev jag... 2
Svar
29
· Visningar
3 133
Senast: Baddy96
·
M
Avel Går i funderingar att betäcka vår lilla b-ponny (110cm), ser ut som en liten new forest, för att min son ska ha en häst att "gå upp...
Svar
4
· Visningar
1 609
Senast: jemeni
·
L
Avel Kom gärna med seriösa som rena drömfantasin om hur svensk avel ser ut om 25 år!Tror ni hästarna ser mkt annorlunda ut?Är det då ännu... 2
Svar
33
· Visningar
2 316
Senast: Mabuse
·
N
Avel Hejsan undrar om det finns någon här inne på denna sida som kan något om hingsten Cash and Carry. Det hade varit jätte intressant att...
Svar
11
· Visningar
1 886
Senast: Novisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka