Halvblodshingstarna Cesam & Utrillo?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nougat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 947

Nougat

Trådstartare
Hejsan,
på "min" ridskola finns det en valack,Ceasar(f.1993) som är e: Cesam & Ue. Utrillo. Skulle gärna vilja veta mera om dessa hingstar:laugh:. Kan tillägga att Ceasar är bra utbildad i dressyr( är det från stammen?)

Tacksam för svar!:D

Sv: Halvblodshingstarna Cesam & Utrillo?

Om du googlar på Utrillo 432 eller söker här så kommer du att hitta hur mycket som helst! Jämte Humanist borde han vara 1900-talets mest betydelsefulla import till den svenska halvblodsaveln.

Cesam 736 föddes 1977 och dog 1995. Var mörkbrun med bläs och 4 vita fötter, 168 - 22,5 cm. Han tävlades i svår internationell dressyr av sin ägare Ulla Håkanson och jag har för mig att de var med i OS -88. Jag har hört att han skulle haft knepigt humör innan han kom till Ulla Håkanson. Godkändes på sina dressyrmeriter.
Stam, exteriört utlåtande och avkommor http://www.blup.se/sv-SE/horses/4926-cesam

Bli inte förvånad om Cesar kan hoppa, hans mormor lämnade de två svårklasshopparna Zaara och Miss Larette, båda e Vagabond.

Liknande trådar

Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
2 146
Senast: Myrten
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan... 2
Svar
22
· Visningar
2 660
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit... 2 3
Svar
51
· Visningar
9 670
Senast: Magiana
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vinthund som gårdshund?
  • Akvarietråden V
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Tillbaka