Baltimor1178 eller Ludwigs Champion??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Warmia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 047
W

Warmia

Ska betäcka mitt 3 års sto med stamen E Al cartino UE Goldgraf.
Har hittar 2 intressanta hingstar jag fastnat för, hjälp mig gärna med komentarer om dessa!!
Jag har ett hoppstamat sto med endast medelmåttiga gångarter, jag skulle vilja förbättra hennes gångarter gärna utan att förstöra hennes hoppstam. Jag tycker det är spännande att prova dom lite nyare hingstarna....
Har ni andra hingstförslag?

Sv: Baltimor1178 eller Ludwigs Champion??

LC har litet bättre gångarter. (9-8-8, på bruksprovet) Baltimore(6-7-8, på kvalitén)

Men det beror litegrann på hur ditt sto ser ut, LC är litet grövre och jag skulle nog inte lägga honom på ett alltför grovt sto.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
786
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Mitt älskade sto har pga skada fått lägga ner sin tävlingskarriär. Hon fick 2019 ett föl e. Action Man Ask och nu är jag så sugen...
Svar
3
· Visningar
1 192
Senast: Fannybadh
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: Marty
·
Avel Jag har inom några år tänkt att eventuellt ta föl på mitt sto. Hon är en irländsk sporthäst med fin hoppstam och väldigt trevligt...
Svar
6
· Visningar
2 649
Senast: Hippocampus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vinthund som gårdshund?
  • Akvarietråden V
  • FÅRtråden