Hästar med Chapmanstam

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare snorleif
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hästar med Chapmanstam

Lite brett ansatt hals kanske, men i övrigt, vilken fin fölunge! Enormt söt uppsyn också! Ser ut att kunna bli en stadig kille?

Vad har den med hasen?

Så söt! Charmig bläs som går ner på mulen sådär.
Vad är planerna för honom/henne? :)

Han blev dålig (misstänkt fölsjuka) och fick åka in på djursjukhus dag 2, stannade där 8 dagar. När han kom hem var han bandagerad på hasen... Tydligen har han gått omkull i stallgången där och slagit upp hela utsidan av hasen (endast mjukdelar som tur var, men det var öppet in i leden, mitt i sommaren) och de hade glömt tala om det hette det... det saknas fortfarande päls på en liten bit, såret var ca 10 x 10 cm!!

Ja, det kommer nog bli en stadig bit... :d

Jag hoppas han ska växa i den där halsen :D

Tanken är att jag ska behålla honom och tävla med, om han nu tycker att det kan passa! :D

Vad kul :) Jag får se till att följa er och se vart ni hamnar.

Nu ska jag till stallet och rida min Kalleponk. Det har snöat så det ska bli mysigt :love:

Vad härligt att få se bilder också! :)
Blev lite förvånad av att ingen av dem hade den där typiska chapmanstjänen i pannan.

Och jag säger motsatsen, jag hade blivit förvånad om de hade haft mindre vitt på sig, med Ceylon som morfar :D.

Soppan: Va härliga alla tre ser ut! :d

Vi hade en underbar valack e. Chapman-Marino. Visst fanns det lite humör men han var aldrig elak och gjorde alltid det man krävde av honom i ridningen. Ca 167 cm, brun med stjärnämne. Tyvärr förlorade vi honom i tarmvred för två veckor sedan.

Har ett sto efter Copain som är väldigt speciell. Behöver en trygg och tydlig ledare. Precis som någon annan beskrev i tråden behöver hon vara ordentligt uppvärmd innan det riktiga arbetet. Har rätt så jobbiga brunster. Är mörkbrun med den stjärn som jag sett fler hästar ha på tråden. Älskar denna personlighet.

Bild270.jpg

Såhär såg min häst ut efter chapman (han som står närmst)

Vad stor h*n ser ut! Eller är det de andra som är små? :)

Han var ju som sagt 178 cm i manken så han var rätt stor och grov. :)
de andra är nordsvenskar som är på bilden

*kl*

I stallet står ett sto e: Chapman-Bernstein. Hon är en rejält stadig bit, ca 162 cm, hon rör sig förvånansvärt lätt och ser mjuk och fin ut i ridningen. Biljarderar ganska ordentligt men är en otroligt cool, lugn och behaglig individ. Kan vara lite stridsvagn att ta in från hagen bara om hon är lite pigg.

Jag har ägt en guldklimp e. Rambo ee. Chapman u. New Forest sto

Midnight of Silver
1998-2006

Jag hade Japp i 6år, köpte honom som 1,5åring då såg han ut som en ponny, han var 8år när han dog och 165cm.
Världens snällaste att ha att göra med, men en riktig buse som gärna bockade och brallade när man red och fick alltid veterinären att skratta för han plockade av henne kepsen:love::love::love:
En framåt kille med mycke power, men kunde även vara väldigt jobbig att rida ihop när han var på de humöret.
Vi tävlade upp till 120cm hoppning men hoppade upp till 140cm på träning utan problem....trodde man kanske inte med den stammen :angel:

19493857.jpg

19493828.jpg

19493862.jpg

En liten film på min guldklimp
En film till

Senast ändrad:

Rambo-hästarna knappt behövde ridas in, det var bara att sadla och rida iväg!

Hahaha låter precis som min Japp, det var aldrig några problem utan jag la på sadeln och red ut med kompisar första gången jag red honom :rofl::rofl:

Är oxå förälskad i Rambo hästarna:love::love::love: dock är jag inte så glad för halvblod, vad då motsägelsefull :angel::rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 457
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
963
Senast: viltmilla
·
Relationer Jag sitter här och är så himla ledsen, och trots att jag har många nära vänner så är det ingen jag vill prata med för att jag helt...
Svar
4
· Visningar
1 028
Senast: anonym_tjej
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat