Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Tänkte slå ihop två trådar i en för att vara lite effektiv :) 1: Betäckningssiffror: Hittade lite om dessa på asvh:s hemsida, men det...
Svar
6
· Visningar
1 166
Senast: Pisan
·
Avel Jag har bestämt mig för att betäcka min häst nästa år (2010). Jag har förut aldrig avlat, dock har jag erfarenhet av föl + sto när ungen...
Svar
6
· Visningar
1 610
Senast: lady_vip
·
Avel sökte för skoj skull och tänka skicka bild på mina hästar på blup-sidan, får en smärre chock när jag ser siffror därnere på den ena...
Svar
9
· Visningar
1 644
Senast: Görel
·
J
Avel Hej! Jag har jättesvårt att se när mitt sto brunstar, hon beter sig inte på något annorlunda sätt och det syns inte i boxen... finns...
Svar
15
· Visningar
1 705
Senast: Snowball
·
Avel Jag skulle vilja ha lite info om dessa hingstar. När det gäller Tsarevitj känner jag att jag har rätt bra koll på honom själv, men...
Svar
6
· Visningar
1 341
Senast: poff
·
Avel Jag behöver en plan B till mitt sto, vilket då innebär att välja en hingst. Hon är e.Bonaparte- Carriär - Abbé, ganska långlinjerad... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 750
Senast: lady_vip
·
M
Avel Önskar försalag på hingst till mitt c:a 163cm fux sto e. Judex**-Elizar-Vagabond-Prince Fair**. Vill ha en trevlig avkomma till mig... 2
Svar
21
· Visningar
2 400
Senast: Mabuse
·
M
Avel Hade bestämt mig för att inte betäcka i år men så trillade jag in på waldhofs hemsida och fick syn på Faustinus. Hur är han i...
Svar
3
· Visningar
2 248
Senast: missan
·
N
Avel Är det någon här i detta hav av kunskap som kan något om hingsten Quo Vadis och vad han har gjort för något? Han ligger som morfar till...
Svar
4
· Visningar
952
·
H
Avel Kan man man betäcka en b-ponny med en storhäst?? vad "blir" det då? en d-ponny troligtvis? ska inte göradet utan slogs bara av...
Svar
5
· Visningar
1 763
Senast: Thesen
·
Avel Är helt såld på denna hingst! Någon som har eller har sett avkommer till honom? Någon som sett honom eller har erfarenhet av honom...
Svar
1
· Visningar
1 425
·
Avel Är det någon som vet om/när det blir ett Hingsttåg i år? Tittar man på hemsidan så står det den 19 mars på Strömsholm och då är det väl...
Svar
17
· Visningar
2 325
Senast: QuickStar
·
L
Avel När börjar ni vaka över stoet innan fölning? Hur gör ni då, kamera etc?
Svar
4
· Visningar
1 013
Senast: bright_sara
·
C
Avel Pga en skada ska vi nu ev betäcka vårat 6-årssto.. Första gången för både sto o ägare! :o Så nu skulle jag gärna vilja höra lite tankar...
Svar
3
· Visningar
1 189
Senast: cool_soffi
·
W
Avel Har ingen vidare koll på hur stor en "normal" två åring är, någon som kan gissa på eller vet om en två åring som är 158 cm nu (född 07)... 2
Svar
28
· Visningar
3 701
Senast: Witzippa
·
Avel 1årsvisning för halvblod, ska väl finnas? är det bara för hingstar? om inte, när? var? hur? vad ska de kunna, visas trav o galopp upp...
Svar
15
· Visningar
1 205
Avel Jag har ett tag misstänkt att min ganska nyinköpta häst (aug-08) kan vara dräktig. I början slog jag ifrån mig tanken och tänkte att hon... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 869
Senast: Tiwas
·
T
Avel Hej! Jag har ingen aning om jag lägger denna tråden rätt nu men om den ligger fel kanske någon snäll filur bara kan flytta på den...
Svar
4
· Visningar
963
Senast: Tiwas
·
Avel ngn som vet vilka ponnyhingstar som finns i mitten av landet? nagon som har nagra forslag pa dressyrponnyhingst till en ponny 130 hog...
Svar
4
· Visningar
1 145
Senast: mrjim
·
Avel Har någon erfarenhet vad gäller unghäst som man får operera pga att den växt för fort(benen), som föl. Är lite nyfiken vad gäller...
Svar
1
· Visningar
900
Senast: juliaandersson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka