Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Avel Är det någon här i detta hav av kunskap som kan något om hingsten Quo Vadis och vad han har gjort för något? Han ligger som morfar till...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: Mabuse
·
H
Avel Kan man man betäcka en b-ponny med en storhäst?? vad "blir" det då? en d-ponny troligtvis? ska inte göradet utan slogs bara av...
Svar
5
· Visningar
1 755
Senast: Thesen
·
Avel Är helt såld på denna hingst! Någon som har eller har sett avkommer till honom? Någon som sett honom eller har erfarenhet av honom...
Svar
1
· Visningar
1 424
Senast: Mabuse
·
Avel Är det någon som vet om/när det blir ett Hingsttåg i år? Tittar man på hemsidan så står det den 19 mars på Strömsholm och då är det väl...
Svar
17
· Visningar
2 322
Senast: QuickStar
·
L
Avel När börjar ni vaka över stoet innan fölning? Hur gör ni då, kamera etc?
Svar
4
· Visningar
1 010
Senast: bright_sara
·
C
Avel Pga en skada ska vi nu ev betäcka vårat 6-årssto.. Första gången för både sto o ägare! :o Så nu skulle jag gärna vilja höra lite tankar...
Svar
3
· Visningar
1 183
Senast: cool_soffi
·
W
Avel Har ingen vidare koll på hur stor en "normal" två åring är, någon som kan gissa på eller vet om en två åring som är 158 cm nu (född 07)...
2
Svar
28
· Visningar
3 692
Senast: Witzippa
·
Avel 1årsvisning för halvblod, ska väl finnas? är det bara för hingstar? om inte, när? var? hur? vad ska de kunna, visas trav o galopp upp...
Svar
15
· Visningar
1 204
Avel Jag har ett tag misstänkt att min ganska nyinköpta häst (aug-08) kan vara dräktig. I början slog jag ifrån mig tanken och tänkte att hon...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 869
Senast: Tiwas
·
T
Avel Hej! Jag har ingen aning om jag lägger denna tråden rätt nu men om den ligger fel kanske någon snäll filur bara kan flytta på den...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Tiwas
·
Avel ngn som vet vilka ponnyhingstar som finns i mitten av landet? nagon som har nagra forslag pa dressyrponnyhingst till en ponny 130 hog...
Svar
4
· Visningar
1 143
Senast: mrjim
·
Avel Har någon erfarenhet vad gäller unghäst som man får operera pga att den växt för fort(benen), som föl. Är lite nyfiken vad gäller...
Svar
1
· Visningar
896
Senast: juliaandersson
·
Avel Hur gammalt bör shetandsstoet vara när man betäcker första gången? Hon är ju bara 9 mån nu, bara framtidsdrömmer :angel:
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Mariaauto
·
B
Avel Någon som vet några/någon svart arabiskt fullblodshingst? Som är godkänd till avel då såklart :D Gärna om hingsten har en "svart"...
2
Svar
37
· Visningar
7 872
Senast: Iaraphel
·
Avel :bump:Jag har köpt en Tennesse Walker, och jag funderar ju över varför det inte finns någon förening i Sverige som håller i allt om...
Svar
3
· Visningar
1 074
Senast: martina
·
V
  • Låst
Avel vilken/vilka hingstar det blir i år?:D När har ni tänkt börja inseminera?;)
Svar
1
· Visningar
654
Senast: ameo
·
Avel Läste idag på Tullstorps hemsida där JB berättar att det nu är bestämt att han kommer åka iväg till USA efter detta året :(. Hade...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: Jochanda
·
S
Avel Jag är intresserad av att höra om, och se bilder på era hästar med Chapman i stammen. Vad gör ni med era hästar? Hur är dem i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 306
Avel kanske en fråga som varit med tusen gånger. men jag förstår inte detta med hur man räknar ut index. Och gärna totalindex.. Tacksam för...
Svar
4
· Visningar
1 045
Senast: pastejja
·
Avel Fick följande fax från stuteriet : Notes- The mare was scanned and found to be in foal with 17 days Det förstår jag ju men : She...
Svar
11
· Visningar
1 558
Senast: Jonaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit