Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej! Är det nån som har koll på arabhästar? Jag stamforskar på ridskolehästarna i våran stalltidningen och har kommit till en gammal...
Svar
3
· Visningar
951
Senast: Älvan11
·
L
Avel Hej Har en hingst (arab) på gården som med stor sannorlikhet skulle kunna lämpa sig för ridponnyavel. Någon som vet hur man gör detta...
2
Svar
23
· Visningar
2 099
Senast: kicket
·
Avel hejsan!! hoppas kunna få lite råd och tips här!! själv har jag aldrig haft eget föl, men nu har jag vart på praktik genom skolan (går...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 321
Senast: Elma_vip
·
Avel Skulle vilja ha lite förslag på hingstar till ett 10-årigt sto e: Rubinstein-Consul-Donnerhall-Pik Bube-Angelo xx. Hon är av bra typ...
2
Svar
33
· Visningar
2 670
Senast: ann80
·
Avel Vermont, Lotus, Micis Napoleon... De har klarat ett bruksprov o sen skärs de...varför ens ta igenom dem genom ett svårt bruksporv? Iofs...
2
Svar
21
· Visningar
3 093
Senast: Galax
·
K
  • Låst
Avel Hittar ingen riktigt bra och trevlig hingstsida
Svar
1
· Visningar
679
Senast: ameo
·
F
Avel Jag har ett sto som fyller 18år i år(09) och jag skulle mer än gärna vela betäcka henne:). Hon har aldrig haft föl förut, dom flesta...
2
Svar
37
· Visningar
2 610
Senast: farrebarre
·
S
Avel Måste ställa en dum fråga som jag funderar över efter att ha läst en avelsannons. Så här står det om hingsten: Han är helt fri från...
Svar
4
· Visningar
1 036
Senast: Pernilla77
·
Avel Jag ska betäcka med ett Magini sto. Har följande på tanke Cartier Tornesch Ustinov vad tror ni? Jag vill ha en hoppehäst...
Svar
10
· Visningar
1 027
Senast: Angie
·
L
Avel Vill veta allt om denne hingst. Vet han är morfar till Corlensky G men thats it!!!
Svar
11
· Visningar
1 649
Senast: Laahra
·
Avel Läste på förstasidan om att en klon till Hugo Simons E.T. nu ska börja verka i avel... Jag kan inte säga att jag är jätteinsatt i det...
2
Svar
23
· Visningar
1 808
Senast: Mabuse
·
Avel Jag låg o läste i boken "Den svenska varmblodshästens historia under 200år" av Kurt Graaf. Vilken fin bok... fick den precis. Blev...
2
Svar
36
· Visningar
2 878
Senast: Werze
·
D
Avel Hej ett sto som jag skulle vilja ta ett föl på. Hon har okänd härstamning(vet att det är lite gammalt svenskr hbl på mammas sida o...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: Masse
·
J
  • Låst
Avel Jag har ett sto som är 7 år och förstföderska. Hon är beräknad att föla den 14 mars då hon gått 11 månader. Jag har följt vänner som...
Svar
1
· Visningar
882
Senast: ameo
·
E
Avel Någon som har en bild på den hingsten? har letat o letat men inte hittat nån! :)
Svar
6
· Visningar
1 104
Senast: lady_vip
·
Avel Jag tänkte höra om det är någon här som sitter inne med information om hingsten Randel Z e Ramiro, Alme, Gotthard? Någon som vet vad...
Svar
5
· Visningar
1 075
Senast: KickiH
·
Avel Fick hem lillens pass idag och upptäckte att en del av id-kontrollantens teckenbeskrivning av honom tagits bort! Han är född med en...
2
Svar
28
· Visningar
2 783
Senast: vigmir
·
S
Avel jag har ett sto som ska föla i början på maj. vi är lite trångbodda i stallet så hennes kompis ska gå med andra hästar . hon är lugn o...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Mitrolle
·
M
Avel Hej! Jag undrar hur mycket ni arbetar med era ston inför treårsbedömning. Nu menar jag inte blivande tävlingshästar, utan helt vanliga...
Svar
13
· Visningar
1 018
Senast: Nin
·
P
Avel Är de någon som vet något om dräktighets kontroll med urinprov? Vet var jag kan köpa sådana men jag bara funderar på hur "säkra" de är...
Svar
8
· Visningar
4 903
Senast: Fenestra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI
  • Guldfasanerna