Sv: Kloning

Och lite därför känns det nästan onödigt att klona tävlingshästar. Man måste ju ha ett hjärta och lite vinnarskalle med i bilden för att det ska bli lyckat.

Fast det är väl ändå inte så vanligt, om det öht förekommer? Vad jag vet är kloner belagda med tävlingsförbud, och anledningen till att man tar fram dem är inte för att få fram tävlingshästar, utan för avel. Och för aveln är det ju exakt samma sak att avla på "originalet" som på klonen.

Sv: Kloning

Varför är det tävlingsförbud på kloner?

En annan intressant fråga dök upp hos mig nu...

Om vi säger att du har ett perfekt sto som du vill avla med den perfekta drömhingsten... Men så dör hingsten eller what-ever som gör att du i alla fall inte kan få det där drömfölet...

Dock har drömhingsten en son sedan tidigare som går att avla på...

Det måste ändå vara rätt stor (?) skillnad att avla direkt på drömhingsten än att avla på sonen. Sonen är ju hälften "något annat" ?

Hur tänker ni?

Skulle ni hellre avla på sonen eller på tex en klon av drömhingsten?

Liknande trådar

Avel Hej! Börjar med att be om ursäkt om jag gör några fel då det här är mitt första inlägg :) Har läst många gamla trådar och vet att det...
2
Svar
21
· Visningar
2 876
H
Avel Nu har ju rätt många topphästar sin kloner, Quidam de Revel, E.T, Calvaro 5, Gem Twist, Chellano Z, Grande Dame. Om klonerna blir...
2
Svar
20
· Visningar
3 038
Senast: Indiv
·
N
Avel Med anledning av att detta fenomen verkar sprida sig i hästvärlden så ville jag ta upp ämnet ännu en gång. Vet att det har varit på...
Svar
8
· Visningar
1 293
Senast: Nessan
·
Avel Nu tänker jag framför allt på halvblodsavel, men det förekommer säkert i de flesta raser. Håller inte alls på med avel själv (om det...
2
Svar
26
· Visningar
3 197
Senast: Eldfuxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp!