Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Avel Nu har jag försökt forska lite om denna hingst men då jag inte förstår tyska får jag inte fram så mycket. Vad vet ni om denna hingst...
Svar
13
· Visningar
2 540
Senast: Stilton
·
L
Avel Hej! Vet att vi alla tycker olika, men hur gör/skulle ni göra. Jag har tre ston som alltid är tillsammans, nu ska den yngsta föla. Ska...
Svar
11
· Visningar
2 856
Senast: pebermynte
·
Avel Nu har jag lite funderingar angående att betäcka ett riktigt sursto, bits, sparkas och är riktigt lynnig i temperamentet... 2
Svar
21
· Visningar
1 820
Senast: ElinaS
·
Avel Jag funderar på att låta mina dräktiga ston gå på lösdrift nästa vinter, en ordentlig lösdrift med grusad matplats och grusat utanför... 2
Svar
36
· Visningar
4 125
M
Avel Var inne på Rid och sportponnyföreningens hemsida för att titta på deras hingstar. Där stod BRP och ett nr efter och sen SP med ett nr...
Svar
14
· Visningar
1 297
Senast: Mia 61
·
L
Avel Någon som vet något eller har intressanta tankar eller vetskap kring denna typ av korsning.
Svar
2
· Visningar
1 114
Senast: tesora
·
Avel Hej, vad har ni för tips om övervakning av ston som ska föla? Jag tänker då främst på teknisk övervakning som videokameror etc. Hur... 2
Svar
35
· Visningar
5 072
Senast: escade
·
Avel Så här står det: Om stoets avkommor har goda prestationer på bedömningar eller tävlingsbanan är det en god idé att få stoets...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: jemeni
·
W
Avel Mitt sto e.Quite Easy behöver en hopphingst som ger storlek och bra temperament i första hand, jag tror jag blir galen snart efter allt... 2 3
Svar
47
· Visningar
6 156
Senast: Witzippa
·
C
Avel Hej! Min gamla D-ponny (korsning fullblod-Connemara) kommer ev. betäckas iår, och jag skulle behöva tips på lite ponnyhingstar att...
Svar
14
· Visningar
1 551
Senast: validiin
·
C
Avel Om man lånar ut ett sto på foder, och fodervärden vill betäcka stoet, vem ska då stå för alla kostnader? Fodervärden eller stoets ägare...
Svar
3
· Visningar
1 519
Senast: Carl Ph
·
Avel Funderade på det härom dagen känns som de flesta dubbeltalanger är hoppstammade som rör sig bra. Så vilka dressyrhästar nedärver både och? 2
Svar
22
· Visningar
2 363
Senast: Fiorano
·
Avel Antar att det finns en uppsjö av liknande trådar men hoppas att ni inte har tröttnat på dem! Jag ska betäcka mitt sto i vår och har...
Svar
3
· Visningar
923
Senast: aida
·
M
Avel Ska betäcka mitt sto efter Warsteiner. Hon är av mycket god typ, rör sig trevligt och har bra hoppteknik. Hennes minuspost ligger på...
Svar
13
· Visningar
1 561
Senast: Laahra
·
B
Avel Har ett lettiskt sto som enligt säljaren ska ha stått på stuteri i Lettland och fått flertalet föl. Hon har full stam och pass, så jag...
Svar
2
· Visningar
1 636
Senast: Bonetta
·
P
Avel Om man betäcker ett SWB med Business x, vad för papper får avkomman? 2 3
Svar
56
· Visningar
5 289
Senast: Cosy
·
L
Avel Ända sen jag såg Libero-H vinna välrdscupen i skandinavuim 1994 har jag varit såld på den hingsten.Undrar om ni har nån kul berättlse om...
Svar
18
· Visningar
1 717
Senast: Laahra
·
Avel Är det någon som vet något om Calino? Mitt sto är efter Calino och vad jag vet så såldes han utomlands. Har även hört att han var lite...
Svar
19
· Visningar
3 824
Senast: Pazuzu
·
J
Avel Hur höga är era hästar som har Quite Easy som pappa? Har själv en på 1,70. Ingen trodde att hon skulle bli högre än 1,63. Och det var...
Svar
18
· Visningar
1 433
Senast: Splittan
·
Avel Tänkte jag skulle spinna vidare på Quickstars tråd och se om vi kan finna de hingstar som finns tillgängliga för svenska stoägare och...
Svar
6
· Visningar
1 370
Senast: QuickStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka